TELEPOLIS.PL patronem medialnym konferencji "Strategie Telekomunikacji"

TELEPOLIS.PL jest patronem medialnym VII edycji konferencji Strategie Telekomunikacji organizowanej przez Institute for International Research.

Redakcja Telepolis
31
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
TELEPOLIS.PL patronem medialnym konferencji "Strategie Telekomunikacji"

TELEPOLIS.PL jest patronem medialnym VII edycji konferencji Strategie Telekomunikacji organizowanej przez Institute for International Research.

Konferencja odbędzie się w dniach 17-18. października w hotelu Marriott w Warszawie.

Hasła przewodnie tegorocznego spotkania – konwergencja, konkurencja, konsolidacja – odzwierciedla charakter zmian zachodzących w sektorze komunikacji elektronicznej. Integracja i przenikanie się rynków otwiera nowe możliwości, zarówno dla już działających jak i potencjalnych graczy.

Wiele wskazuje na to, że obecny i kolejny rok może być przełomowy dla polskiego rynku telekomunikacyjnego – nowo powołany Urząd Komunikacji Elektronicznej inicjuje bowiem energiczne, i przez wielu długo oczekiwane, działania zmierzające ku pełnej liberalizacji rynku – otwarciu sieci i uwolnieniu realnej konkurencji.

W trakcie tegorocznej konferencji prelegenci skoncentrują się w dużej mierze na bieżących i długofalowych efektach polityki realizowanej przez regulatora. Dokonując analizy będą się starać odpowiedzieć na szereg kluczowych pytań:
Czy strategia regulacyjna dla rynku telekomunikacyjnego faktycznie odpowiada oczekiwaniom branży?
Czy jest właściwa, i które spośród jej elementów powinny zostać zweryfikowane?
Jakie są oczekiwania wobec regulatora rynku?
W jakim stopniu działania regulatora mogą pomóc, a w jakim zaszkodzić rynkowi?

W aspekcie ekonomicznym działania regulatora powinny przyspieszyć ożywienie i dywersyfikację rynku – na horyzoncie pojawiają się już dziś inicjatywy i gracze realizujący nowe modele biznesowe w zakresie MVNO, telewizji internetowej czy szerokopasmowego dostępu do Internetu. W tych warunkach możemy spodziewać się konsolidacji podmiotów rynkowych oraz wzrostu inwestycji i zainteresowania obszarami związanymi z outsourcingiem, rozwojem nowych technologii i produktów (R&D) oraz szeroko rozumianymi strategiami marketingowymi.

Szczegółowy program konferencji i formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie www.iir.pl.

Dalsza część tekstu pod wideo