Telekom Austria przeciwna regulacji hurtowych cen roamingu

Grupa Telekom Austria ustosunkowała do ostatnich działań podejmowanych przez Komisję Europejską w zakresie wprowadzenia nowych regulacji dotyczących roamingu. Zdaniem Grupy należy zrezygnować z narzucania cen hurtowych.

Lech Okoń (LuiN)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Telekom Austria przeciwna regulacji hurtowych cen roamingu

Grupa Telekom Austria ustosunkowała do ostatnich działań podejmowanych przez Komisję Europejską w zakresie wprowadzenia nowych regulacji dotyczących roamingu. Zdaniem Grupy należy zrezygnować z narzucania cen hurtowych.

Komisja planuje odseparowanie roamingu od usług krajowych począwszy od 2014 roku i zobligowanie operatorów telefonii komórkowej na terenie Unii Europejskiej do zapewnienia obszernego dostępu dla operatorów wirtualnych sieci komórkowych (MVNO) i innych dystrybutorów tego typu usług.

W ten sposób Komisja Europejska spodziewa się, że w sposób zrównoważony nastąpi pobudzenie dostawców usług telefonii komórkowej w zakresie oferowania konkurencyjnych cenowo usług roamingowych. Do 2014 nakazane będzie obniżanie pułapu cenowego dla cen hurtowych i detalicznych w zakresie usług głosowych, SMS i transmisji danych. Hurtowy pułap cenowy zostanie utrzymany na poziomie z 2014 roku aż do roku 2022, podczas gdy detaliczny pułap cenowy z 2014 roku zostanie całkowicie wyeliminowany w 2016 roku.

W swoim raporcie Grupa Telekom Austria stwierdza, że pułapy cenowe były skuteczne w przeszłości, ale gdy osiągnęły one poziom kosztów podaży, doprowadziły one do wzrostu ryzyka o niezamierzonych i szkodliwych konsekwencjach.

Grupa uważa, że każde osiągnięcie odseparowania roamingu powinno znacznie zwiększyć konkurencyjność na detalicznym rynku usług roamingowych i pociągać za sobą wystąpienie problemów w zakresie cen detalicznych roamingu.

W analizie zawarto także wniosek, że zarówno detaliczny jak i hurtowy rynek roamingu głosowego nie jest konkurencyjny, a wymagane regulacje są wadliwe, a także, że nie są wymagane żadne regulacje cen hurtowych. Pułapy cenowe doprowadzają i nadal będą doprowadzać do występowania olbrzymich strat dla nas wszystkich, w szczególności dla klientów, którzy nie będą mogli znaleźć takich ofert na rynku, które nie będą zaspokajać ich indywidualnych potrzeb.

Dalsza część tekstu pod wideo