Dzięki Mobile Connect skorzystamy z Profilu Zaufanego bez kodu SMS. Play testuje to rozwiązanie

Play razem z resortem cyfryzacji oraz Centralnym Ośrodkiem Informatyki testuje mechanizm Mobile Connect. Dzięki niemu łatwiej będzie można skorzystać z Profilu Zaufanego, bez konieczności przepisywania kodów SMS.

Marian Szutiak (msnet)
17
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Dzięki Mobile Connect skorzystamy z Profilu Zaufanego bez kodu SMS. Play testuje to rozwiązanie

Mobile Connect jest usługą umożliwiającą identyfikację użytkownika z wykorzystaniem telefonu komórkowego. Użytkownicy mogą z niej skorzystać na przykład przy logowaniu do serwisów internetowych lub serwisów bankowych, a także do autoryzacji transakcji z pominięciem rozwiązań opartych na jednorazowych hasłach SMS. Rozwiązanie to jest udostępniane przez operatora sieci mobilnej w oparciu o jego infrastrukturę, ale z pominięciem otwartego kanału komunikacji, jakim są usługi transmisji danych. Zwiększa to znacząco bezpieczeństwo danych. Co bardzo istotne, do korzystania z Mobile Connect wystarczy najprostszy telefon.

Dalsza część tekstu pod wideo

Rozwiązanie Mobile Connect ma pomóc także w łatwiejszym korzystaniu z Profilu Zaufanego ePUAP. Teraz, gdy chcemy z niego skorzystać, na przykład do podpisywania dokumentów, musimy przepisać ośmiocyfrowy kod, który otrzymamy SMS-em. Dzięki usłudze Mobile Connect nie będzie takiej potrzeby.

Dzięki Mobile Connect skorzystamy z Profilu Zaufanego bez kodu SMS. Play testuje to rozwiązanie

Wspólnie z @MC_GOV_PL  i @COIgovPL prowadzimy testy mechanizmu Mobile Connect. To rozwiązanie, które po wdrożeniu pozwoli na korzystanie z profilu zaufanego za pomocą telefonu bez potrzeby przepisywania kodu SMS. Dostęp do e-usług publicznych będzie bezpieczniejszy i prostszy.

- napisał na Play na Twitterze