DAJ CYNK

Orange Polska: nowa CyberTarcza zwiększa bezpieczeństwo korzystania z Internetu w smartfonie

05.02.2019

Dodane przez: msnet

Kategoria: Taryfy, promocje, usługi

Interakcje: 5299

Ważne 1

0

Orange Polska wprowadza nową usługę zwiększającą bezpieczeństwo korzystania z Internetu w smartfonie, która powstała z myślą o małych firmach oraz użytkownikach prywatnych.

Zadaniem CyberTarczy jest pomoc w zapobieganiu utracie wrażliwych danych, haseł, loginów oraz ochronie przed aktywnością złośliwego oprogramowania. Usługa na bieżąco informuje o stanie bezpieczeństwa urządzeń objętych ochroną, umożliwiając także wprowadzenie indywidualnych blokad na poszczególnych smartfonach. Pozwoli to pracodawcy na przykład ograniczyć pracownikom korzystanie z określonych serwisów internetowych na służbowych urządzeniach, w konkretnych przedziałach czasowych.

- Smartfony oferują ogromne możliwości, trzeba jednak pamiętać, że tak samo jak komputer podłączony do Internetu, smartfon jest narażony na ataki ze strony cyberprzestępców. Nasza nowa usługa pozwala zdecydowanie zwiększyć bezpieczeństwo korzystania z nich.

- powiedział Mariusz Gaca, wiceprezes Zarządu ds. Rynku Konsumenckiego Orange Polska.

Smartfony stają się podstawowym sposobem korzystania z Internetu. Raport KPMG "Bezpieczeństwo technologii mobilnych" podaje, że 65% polskich firm korzysta z urządzeń mobilnych w prowadzeniu biznesu. Według wstępnych wyników polskiej części badania "EU Kids Online 2018" z Internetu w smartfonie praktycznie codziennie korzysta zdecydowana większość młodzieży. Urządzeń mobilnych używamy do robienia zakupów i płatności, korzystamy na nich z komunikatorów, poczty elektronicznej, kontaktujemy się ze znajomymi na portalach społecznościowych. Często świat prywatny i biznesowy łączymy w jednym urządzeniu. Jednocześnie bardzo szybko rośnie liczba ataków na urządzenia mobilne - CERT Orange Polska w 2018 roku zarejestrował ich o 85% więcej niż rok wcześniej.

- Prowadząc własny biznes, w smartfonie gromadzimy mnóstwo poufnych danych, także tych dotyczących klientów naszej firmy. Nieuwaga przedsiębiorcy czy pracownika, kliknięcie w niebezpieczny link może narazić na straty nie tylko nas, ale też naszych klientów czy partnerów biznesowych. Dając pracownikowi służbowy smartfon, pamiętajmy o bezpieczeństwie.

- powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska.

Mobilna CyberTarcza w Orange - jak to działa?

Aby korzystać z CyberTarczy na smartfonie nie musimy instalować żadnego oprogramowania lub aplikacji. Usługa działa po stronie sieci Orange Polska i chroni użytkownika blokując wejście na niebezpieczne strony internetowe, który natychmiast otrzyma odpowiednie powiadomienie. Ma to chronić użytkowników smartfonów przed phishingiem (a w konsekwencji ujawnieniem danych dotyczących dostępu do kont bankowych lub danych z kart kredytowych), złośliwym oprogramowaniem malware oraz oprogramowaniem blokującym i szyfrującym urządzenie oraz żądającym zapłacenia okupu (ransomware).

Na stronie internetowej CyberTarczy można dostosować ochronę do potrzeb swojej firmy lub rodziny, na przykład zdefiniować blokadę konkretnych stron internetowych lub kategorii stron w określonym czasie (hazard, treści dla dorosłych, gry sieciowe, portale społecznościowe itp.), a także zdefiniować zasady dostępu do Internetu w smartfonie w konkretnych godzinach. CyberTarcza przekazuje użytkownikowi również raport z wyszczególnioną liczbą zablokowanych ataków malware i phishing na smartfony klienta, a także liczbę prób wejścia na zablokowane strony, zdefiniowane w ustawieniach usługi.

CyberTarcza jest dostępna w postaci pakietu dla 3 urządzeń mobilnych w sieci Orange za 6,49 zł + VAT miesięcznie dla firm lub 7,98 zł z VAT miesięcznie dla klientów indywidualnych. Dołączenie każdego kolejnego urządzenia kosztuje 2,99 zł + VAT miesięcznie w przypadku firm lub 3,68 zł z VAT miesięcznie dla klientów indywidualnych. Klienci mogą objąć ochroną CyberTarczy maksymalnie 30 urządzeń mobilnych. Pierwszy miesiąc korzystania z usługi jest bezpłatny.

Zobacz: regulamin usługi CyberTarcza

Zobacz: Ery post-PC ciąg dalszy: polscy internauci coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych
Zobacz: W Polsce powstaje nowy system reagowania na cyberzagrożenia

Źródło tekstu: Orange

Przewiń w dół do następnego wpisu