Jesteś w T-Mobile? Uważaj na SMS-y o punktach
T-Mobile informuje o nowej kampanii smishingowej, wymierzonej w klientów magentowej sieci. Naciągacze kuszą nagrodą za punkty lojalnościowe, ale to oszustwo.

T-Mobile wystosował nowy komunikat z ostrzeżeniem o ataku smishingowym. W przeciwieństwie do poprzednich prób oszustów tym razem na ich celowniku znaleźli się wyłącznie klienci T-Mobile, zwłaszcza ci, którzy zbierają punkty w programie Magenta Moments.
Informujemy o niebezpiecznej kampanii, w której oszuści podszywają się pod T-Mobile Polska, oferując nagrodę w zamian za rzekomo zdobyte punkty. Celem działań przestępców jest wyłudzenie poufnych danych. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności i stosowanie zasady ograniczonego zaufania
Z wyjaśnień operatora wynika, że nadesłana wiadomość zawiera informację o zdobytych punktach lojalnościowych oraz możliwości wymiany ich na nagrodę.



Kliknięcie w link w SMS-ie przekierowuje na stronę łudząco przypominającą stronę T-Mobile – wykorzystano logo i kolorystykę firmy. Tam pojawia się prośba o wypełnienie formularza w celu odebrania punktów, z zachętami w rodzaju: podaj numer telefonu/adres email, podaj adres zamieszkania, wybierz nagrodę, podaj dane karty płatniczej.
Wśród możliwych skutków T-Mobile wymienia kradzież danych osobowych i tożsamości, a także utratę środków z konta bankowego.
Operator radzi też, jak się przed tym bronić:
- Nie klikaj w linki w podejrzanych SMS-ach.
- Chroń poufne dane – nie podawaj danych osobowych lub danych do logowania na nieznanych stronach.
- Stosuj zasadę ograniczonego zaufania – dokładnie sprawdzaj adresy stron internetowych.
- Zgłoś incydent – podejrzane wiadomość e-mail należy zgłaszać na adres: [email protected], a każdy podejrzany SMS należy przesyłać w postaci zgłoszenia na numer 8080.