Światowy rynek telefonów komórkowych w 2Q2008

W II kwartale na rynek trafiło 306 mln nowych telefonów. To o 15,3% więcej w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku, i o 5,6% więcej niż w I kwartale - podali analitycy IDC w raporcie. Minimalnie różniące się dane podają analitycy ze Strategy Analytics.

Redakcja Telepolis
23
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Światowy rynek telefonów komórkowych w 2Q2008

W II kwartale na rynek trafiło 306 mln nowych telefonów. To o 15,3% więcej w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku, i o 5,6% więcej niż w I kwartale - podali analitycy IDC w raporcie.

Nokia dostarczyła na rynek 122 mln telefonów - był to wzrost o 21% w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Wartość ta dała jej prawie 40% udział w rynku. Dobre wyniki utrzymują się dzięki sprzedaży na rynkach rozwijających się dzięki modelom Nokia 1200 i Nokia 1208. Za to modele z serii N oraz E zapewniają producentowi największe przychody i zysk.

Samsung utrzymuje zdobytą drugą pozycję pod względem ilości sprzedanych telefonów, dostarczając ponad 22% więcej telefonów niż przed rokiem. Dostarczone 45,7 mln szt było jednak wartością minimalnie niższą niż w pierwszym kwartale. Koncern zwiększył wydatki reklamowe, co wpłynęło na niższą marżę operacyjną. Wprowadził też z sukcesem na rynek takie modele jak Samsung SGH-U900 Soul oraz Samsung SGH-F480

Motorola, choć nie miała szefa odpowiedzialnego za dział komórek, zanotowała nieznaczny wzrost w stosunku do pierwszego kwartału, ale był to też prawie 21% spadek w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Ten nieznaczny wzrost pozwolił jednak wyprzedzić LG i wskoczyć na trzecią pozycję.

LG choć spadł z podium, to jednak umacnia swoją pozycję wyprzedzając Sony Ericssona. Firma nieźle radzi sobie na rynkach wschodzących, a topowe modele LG KF750 Secret, LG Venus oraz LG KU990 zostały dobrze przyjęte na rynku.

Sony Ericsson ponownie zanotował nienajlepszy kwartał, ze względu na gorszy popyt w Europie, wzrost konkurencji cenowej oraz portfolio telefonów, które nie spełniają oczekiwań. Producent opiera sie w tej chwili na sprzedaży modeli z serii CyberShot oraz Walkman. Ze względu na pogarszające się wyniki szefostwo firmy ogłosiło plan redukcji zatrudnienia.

Dalsza część tekstu pod wideo
Producent

Sztuk 2Q08 (mln)

Udział 2Q08

Sztuk 2Q07 (mln)

Udział 2Q07

Wzrost rok do roku

Nokia

122.0

39.9%

100.8

38.0%

21.0%

Samsung

45.7

14.9%

37.4

14.1%

22.2%

Motorola

28.1

9.2%

35.5

13.4%

-20.8%

LG Electronics

27.7

9.1%

19.1

7.2%

45.0%

Sony Ericsson

24.4

8.0%

24.9

9.4%

-2.0%

Inni

58.1

19.0%

47.7

18.0%

21.8%

Razem

306.0

100.0%

265.4

100.0%

15.3%

Pokaż więcej





Producent /
dostawy w mln szt.
Q207 2007 Q108 Q208
Nokia 100.8 437.1 115.5 122.0
Samsung 37.4 161.1 46.3 45.7
Motorola 35.5 159.0 27.4 28.1
LG Electronics 19.1 80.5 24.4 27.7
Sony Ericsson 24.9 103.4 22.3 24.4
Inni 41.3 181.5 46.5 48.7
Razem 259.0 1122.6 282.4 296.6
Pokaż więcej


Udział w rynku Q207 2007 Q108 Q208
Nokia 38.9% 38.9% 40.9% 41.1%
Samsung 14.4% 14.4% 16.4% 15.4%
Motorola 13.7% 14.2% 9.7% 9.5%
LG Electronics 7.4% 7.2% 8.6% 9.3%
Sony Ericsson 9.6% 9.2% 7.9% 8.2%
Inni 15.9% 16.2% 16.5% 16.4%
Razem 100.0% 100.0% 100.0% 100.0%
Raze rok do roku 11.5% 12.0% 14.3% 14.5%
Pokaż więcej