Sami Swoi - co dalej?

Polkomtel zrezygnował ze współpracy z Michałem Wiśniewskim. Nie pomógł on specjalnie w promocji drugiej marki firmy - Sami Swoi.

Redakcja Telepolis
99+
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Sami Swoi - co dalej?

Polkomtel zrezygnował ze współpracy z Michałem Wiśniewskim. Nie pomógł on specjalnie w promocji drugiej marki firmy - Sami Swoi.

Michał Wiśniewski najpewniej straci swoje efektowne zielone włosy i powróci do pomarańczowych. Nie przekonał Polaków w reklamach i na koncertach do firmowej zieleni marki Sami Swoi. Jak ujawnił nam prezes Polkomtela Jarosław Bauc, z Samych Swoich korzysta tylko 900 tys. z ponad 11 mln klientów operatora.

Za dwa, trzy tygodnie podejmiemy decyzję co do przyszłości marki - powiedział Bauc.

Zdaniem Bauca wybór tracącej popularność gwiazdy był pomyłką.

Sporo ludzi go zaakceptowało. To oni wybrali go, by wystąpił na Eurowizji. Dla wielu uosabia drogę od pucybuta do milionera - broni tej decyzji jeden z menedżerów Polkomtela. I wskazuje na wyniki badań zleconych SMG/KRC - tylko 3% respondentów odrzucało Wiśniewskiego, a reklamy bardzo się podobały.

Przed kilkoma miesiącami w jednym z wywiadów Bauc nie wykluczał nawet zamknięcia projektu. Teraz jednak w grę miałaby wchodzić zmiana wizerunku i nowa strategia utrzymania klientów zamiast szybkiego pozyskiwania nowych.

Sami Swoi są rentowni. Rezygnacja z marki i np. przeniesienie klientów do Plusa mogłoby się wiązać z ich utratą - mówi Bauc.

Kiedy Sami Swoi startowali w II połowie 2004 roku, kierownictwo Polkomtela deklarowało, że marka będzie zdobywać nawet po milionie klientów rocznie. Dlaczego Heyah się udało, a Samym Swoim nie? Okazało się, że ludzie nie chcą się zbytnio utożsamiać z postaciami z filmu Sylwestra Chęcińskiego Sami swoi.

Przekaz kampanii brzmiał: prosty człowieku, to jest telefon dla ciebie. I ludzie tego nie kupili. Produkt powinien konsumenta dowartościować i dać mu poczucie przynależności do lepszej grupy - uważa specjalista od marketingu branży telekomunikacyjnej.

Dalsza część tekstu pod wideo