Prezes Virgin Mobile Polska przedstawiła priorytety spółki na najbliższy rok

Wyprowadzenie biznesu na plus oraz migracja wszystkich klientów na własną platformę IT to priorytety dla Grażyny Piotrowskiej-Oliwy, prezes Virgin Mobile Polska.

Marian Szutiak (msnet)
36
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Prezes Virgin Mobile Polska przedstawiła priorytety spółki na najbliższy rok
Prezes Virgin Mobile Polska przedstawiła priorytety spółki na najbliższy rok

Grażyna Piotrowska-Oliwa




Grażyna Piotrowska-Oliwa
rpkom.pl
Virgin Mobile Polska


Moim priorytetem dziś jest wyprowadzenie biznesu w Polsce na plus, a jesteśmy bardzo blisko tego momentu oraz jednoczesna migracja wszystkich klientów z platformy IT operatora infrastrukturalnego na naszą własną, w którą zainwestowaliśmy środki uzyskane od inwestorów, między innymi od EBOR. Dajemy sobie na to czas do połowy bieżącego roku. Dziś za pośrednictwem naszego systemu obsługujemy 15% użytkowników


Zakończyliśmy miniony rok z około 100 mln zł przychodów, realizując praktycznie cel. W mniejszym stopniu zgadza się plan co do liczby klientów (Virgin Mobile miał w grudniu 430 tys. klientów, a planował 650 tys. - red.). W tym roku planujemy osiągnąć około 120 mln zł przychodów, przy bazie klientów wynoszącej na koniec roku 520 tysięcy. Chcemy też osiągnąć próg rentowności EBITDA.




Sądzę, że za sprawą decyzji Urzędu Komunikacji Elektronicznej (dotyczącej pobierania dodatkowych opłat za usługi w roamingu - red.) odrobimy większość straty na roamingu




Poprzednie finansowanie dotyczyło rynku polskiego. Natomiast z punktu widzenia grupy (VMCEE) zrezygnowaliśmy z planu ekspansji zagranicznej. Taka decyzja zapadła już w ubiegłym roku. Oczywiście chciałabym działać na rynku takim jak Czechy, czy Węgry, gdzie średni rachunek za telefon komórkowy jest dużo wyższy niż w Polsce, ale też dużo wyższe są koszty wejścia gdybyśmy chcieli zaistnieć tam z marką Virgin


P4


Sukces, choć Virgin ma teraz płacić Playowi co roku więcej za korzystanie z infrastruktury? Play poinformował, że kwota będzie wyższa o 25 mln zł, a nam wyjaśnił dodatkowo, że chodzi o wpływy czteroletnie


- Nie, jest odwrotnie. Jednostkowo (w przeliczeniu na jednostkę usługową - red. rpkom.pl) będziemy płacić mniej, czego nie należy mylić z minimalnymi zobowiązaniami, które wynikają z wydłużenia umowy o rok. To, że ostatecznie nasze płatności będą wyższe będzie wynikać wyłącznie ze wzrostu liczby klientów




Folx


Czy nowy projekt udziałowców Playa - Folx.com - dał właścicielom Virgin do myślenia i zmotywował ich do podpisania umowy opcji na takich, a nie innych warunkach?

- Nie mam takiego wrażenia. Folx.com to na pewno ciekawy model biznesu, ale też jest to projekt, do którego rynek musi dojrzeć. Dziś klienci operatora komórkowego muszą mieć dostęp do infolinii, czy sieci sprzedaży, gdzie mogą wylać swoje żale i uzyskać pomoc.