DAJ CYNK

Grupa Polsat Plus po 1Q2024: 23 mln osób w zasięgu 5G, 13 mln w zasięgu światłowodu

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Grupa Polsat Plus po 1Q2024: 23 mln osób w zasięgu 5G, 13 mln w zasięgu światłowodu

Grupa Polsat Plus opublikowała wyniki finansowe i operacyjne za pierwszy kwartał 2024 roku. W zasięgu sieci 5G Plusa znalazło się już 23 miliony mieszkańców Polski, a 6 milionów może korzystać z szybkiego 5G Ultra. Z kolei w zasięgu oferty Plus Światłowód mieszka 13 milionów osób.

W zasięgu sieci 5G Plusa są już 23 mln mieszkańców Polski, a 5G Ultra o prędkości do 1 Gb/s – 6 mln. Nasz światłowód dociera do 13 mln osób. Inwestujemy w ofertę programową, w tym najlepszy sport i nowe seriale. Trwa rozruch techniczny naszej kolejnej farmy wiatrowej w Człuchowie, a Chełm zamówił u nas 26 autobusów wodorowych NesoBus.

– powiedział Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus

Segment usług B2C i B2B

Na koniec marca 2024 roku Grupa Polsat Plus dostarczała ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a 2,5 mln klientów korzystało z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług Polsatu Box i Plusa. Przychód od klienta kontraktowego B2C wzrósł w pierwszym kwartale tego roku o 4,5% w ujęciu rocznym, osiągając 74,6 zł. Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) utrzymał się na niskim poziomie 7,6% w skali roku.

Liczba abonentów korzystających z usług multiplay, mimo niekorzystnych warunków rynkowych, utrzymuje się na stabilnym, wysokim poziomie 2,5 mln, co stanowi 43% wszystkich naszych klientów. Dzięki konsekwentnej realizacji strategii multiplay i popularyzacji 5G skutecznie budujemy wartość i lojalność naszych klientów. ARPU wzrosło we wszystkich grupach klientów: kontraktowych B2C, B2B i prepaid, a  wskaźnik odejść klientów utrzymuje się na niskim poziomie 7,6%.

      powiedział Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus

W segmencie usług dla klientów indywidualnych (B2C) Grupa Polsat Plus miała na koniec pierwszego kwartału 2024 roku 13,077 mln usług kontraktowych (RGU), o 0,7% mniej niż 31 marca 2023 roku. Z tej liczby 6,273 mln to usługi telefonii komórkowej (+0,7% rok do roku), 2,000 mln to Internet (+1,0%), a 4,804 mln to płatna telewizja (-3,0%).

Grupa Polsat Plus kontraktowe RGU

Na koniec kwartału Grupa miała 2,624 mln usług przedpłaconych, o 2,6% mniej niż rok wcześniej. W tej liczbie 2,476 mln to usługi telefonii komórkowej (-2,6% rok do roku), 25 tys. to mobilny Internet (-16,7%), a 123 tys. to płatna telewizja (+1,7%).

 

Grupa Polsat Plus miała 68,4 tys. klientów biznesowych, o 1,3% mniej niż na koniec pierwszego kwartału 2023 roku. Dzięki sukcesywnie poszerzanej ofercie zaawansowanych usług ICT, w tym rozwiązań chmurowych, data center i cyberbezpieczeństwa, średni przychód od tych klientów wzrósł w 1Q2024 o 3,9%, w stosunku do 1Q2023, do 1490 zł miesięcznie.

Grupa Polsat Plus wyniki operacyjne B2B i B2C

Zobacz: Plus chce Ci dać zniżkę na telefon i 500 GB ekstra
Zobacz: Tajemniczy numer 80724 w Plusie. Warto go zapisać

Segment mediowy: telewizja i online

Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat w I kwartale roku wyniosła 21,5% – 7,1% kanału głównego Polsat i 14,4% kanałów tematycznych. Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 8% do 307 mln zł, a udział w rynku reklamy TV wyniósł 28,1%.

Telewizja Polsat oglądalność

Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało w I kwartale co miesiąc średnio 21 mln użytkowników, którzy generowali około 2 mld odsłon stron.

To był bardzo dobry kwartał dla Telewizji Polsat. Odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki oglądalności wiosennej ramówki. Łączna oglądalność naszych kanałów wyniosła 21,5%, a nasze przychody reklamowe silnie wzrosły – o 8% rok do roku. Cały czas rozwijamy się w segmencie online. W kwietniu Grupa Polsat-Interia z 20,9 mln użytkowników ponownie była numerem 1 wśród wydawców internetowych

 – powiedział Piotr Żak, p.o. Prezes Zarządu Telewizji Polsat, Grupa Polsat Plus

Segment zielonej energii

W pierwszym kwartale 2024 roku Grupa Polsat Plus wyprodukowała około 200 GWh zielonej energii ze słońca, wiatru i biomasy. Trwa rozruch technologiczny trzeciej farmy wiatrowej w Człuchowie (72,6 MW), a na farmie Przyrów (50,4 MW) zainstalowano już turbiny.

Grupa Polsat Plus OZE

Rozpoczęliśmy produkcję zielonej energii ze wszystkich źródeł. Tylko w jednym kwartale wyprodukowaliśmy i sprzedaliśmy 200 GWh zielonej energii po średniej cenie 651 zł/MWh. Aż 52 GWh wyprodukowaliśmy ze 100 MW farm wiatrowych, a do końca 2025 r. planujemy zwiększyć zainstalowaną moc o ok. 200 MW w Przyrowie i Drzeżewie. Zgodnie z zapowiedziami sprzedaż własnej zielonej energii pozytywnie kontrybuuje do wyników Grupy – 130 mln zł przychodów zapewniło nam 47 mln zł EBITDA. Zgodnie z założeniami Strategii 2023+ nowy biznes energetyczny będzie generował ok. 500-600 mln zł inkrementalnej EBITDA w długim okresie.

– powiedział Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus

Po Warszawie i Rybniku stacje wodorowe NESO powstają w Gdańsku, Gdyni, Wrocławiu i Lublinie. Fabryka autobusów wodorowych w Świdniku dostarczyła NesoBusy dla Rybnika (20 sztuk) i Gdańska (10 sztuk), a w trakcie realizacji jest zamówienie dla Chełma (26 sztuk).

Grupa Polsat Plus wodór

Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus

Grupa Polsat Plus osiągnęła w 1Q2024 przychód w wysokości 3,405 mld zł. To o 6,4% więcej niż rok wcześniej. Zysk EBITDA wzrósł w tym czasie o 1,5%, osiągając 772 mln zł. Zysk netto grupy wyniósł 184 mln zł, o 159,6% więcej niż w pierwszym kwartale 2023 roku.

Grupa Polsat Plus wyniki finansowe

Grupa Polsat Plus 1Q2024 wyniki finansowe

Grupa Polsat Plus 1Q2024 wyniki finansowe

Grupa Polsat Plus 1Q2024 wyniki finansowe

To bardzo dobry kwartał pod względem wyników finansowych. Odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki segmentu zielonej energii – 130 mln zł przychodów ze sprzedaży energii własnej oraz 47 mln zł EBITDA. Dodatkowo konsekwentna realizacja strategii multiplay przełożyła się na wzrost ARPU we wszystkich grupach klientów oraz przychodów detalicznych o ponad 2%. Nasze przychody z reklamy TV wzrosły o 8%, a cały rynek reklamy TV bardzo dobrze się rozwija.

– powiedziała Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Wiceprezes ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus

Grupa Polsat Plus po 1Q2024

Zobacz: Orange Polska w 1Q 2024 r. Spadek przychodów i zysku, wzrost liczby klientów
Zobacz: T-Mobile podał wyniki za Q1 2024. Wzrost sprzedaży dzięki 5G w paśmie C

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Grand Warszawski / Shutterstock.com, Grupa Polsat Plus

Źródło tekstu: Grupa Polsat Plus