Polubimy reklamy?

PTK Centertel, operator sieci Orange, postanowił pójść w ślady Polkomtela i przygotowuje system emitujący reklamy w telefonach komórkowych - wynika z informacji Rzeczpospolitej.

Lech Okoń (LuiN)
26
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Polubimy reklamy?

PTK Centertel, operator sieci Orange, postanowił pójść w ślady Polkomtela i przygotowuje system emitujący reklamy w telefonach komórkowych - wynika z informacji Rzeczpospolitej.

Oba systemy mają działać podobnie: za odsłuchanie reklam użytkownik telefonu będzie otrzymywał doładowanie konta. Różnica ma polegać na tym, że w zamian za możliwość rozmowy i wysyłania SMS-ów, reklam będą mogli słuchać także klienci innych operatorów.

System Orange nie jest rodzimym pomysłem. Testowany jest w całej grupie France Telecom, do której należy Centertel. Według informacji Rzeczpospolitej w Polsce systemem będzie zarządzać nie sam PTK Centertel, ale spółka zależna grupy.

W Wielkiej Brytanii od roku działa wirtualny operator komórkowy Blyk, który chce zarabiać głównie na reklamie. Usługi telefoniczne (przynajmniej pewna ich pula przyznawana co miesiąc) są darmowe. Blyk zdobył do tej pory ponad 100 tys. użytkowników i zrealizował ok. 900 kampanii reklamowych. Operator po udanym pierwszym roku uruchamia usługi w Belgii, a potem w Holandii, Niemczech i Hiszpanii.

Na polskim rynku liderem pod tym względem jest Polkomtel, który wprowadził w czerwcu nową markę telefoniczną dla młodzieży: 36,6. Według informacji Rzeczpospolitej Polkomtel sprzedał dotąd 100 tys. kart telefonicznych pod marką 36,6, a około 12% użytkowników nowej marki telefonicznej zarejestrowało się w systemie emisji reklamy.

Na razie Polkomtel serwuje klientom 36,6 autoreklamę. Są już jednak kolejne pomysły, jak tzw. m-kuponing i elektroniczne treści sponsorowane przez reklamodawców. Pomysły te być może wejdą w życie już w przyszłym roku.

Dalsza część tekstu pod wideo