Polski rynek telefonów w 2005 roku w liczbach

W 2005 roku w Polsce sprzedano 5,905 mln telefonów. Tak jak w innych rejonach świata, tak i w naszym kraju pozycję niekwestionowanego lidera zajmuje Nokia z udziałem na poziomie ponad 43%.

Redakcja Telepolis
19
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Polski rynek telefonów w 2005 roku w liczbach

W 2005 roku w Polsce sprzedano 5,905 mln telefonów. Tak jak w innych rejonach świata, tak i w naszym kraju pozycję niekwestionowanego lidera zajmuje Nokia z udziałem na poziomie ponad 43%.

Miesiącem, w którym sprzedano najmniej telefonów, był luty – zaledwie 372 tys. (6,6% rocznej sprzedaży). Tradycyjny okres największego prosperity to grudzień, ze sprzedażą na poziomie aż 778 tys. sztuk (13,8% rocznej sprzedaży). Co miesiąc daje się zauważyć tendencję wzrostową, nawet pomimo okresowych wahań. Średnio każdego dnia 2005 roku (wliczając w to niedziele i święta) nabywców w Polsce znajdowało 16,2 tys. nowych telefonów.

Dalsza część tekstu pod wideo

Miesiąc

Sprzedaż

Styczeń

394 tys.

Luty

372 tys.

Marzec

435 tys.

Kwiecień

417 tys.

Maj

476 tys.

Czerwiec

486 tys.

Lipiec

469 tys.

Sierpień

482 tys.

Wrzesień

533 tys.

Październik

558 tys.

Listopad

505 tys.

Grudzień

778 tys.

Razem

5905 tys.

Pokaż więcej


Nokia


Siemens i BenQ


SonyEricsson


Motorola


Sagem


Samsung


LG
Panasonic
Alcatel