Polski rynek telefonów w 2005 roku w liczbach
W 2005 roku w Polsce sprzedano 5,905 mln telefonów. Tak jak w innych rejonach świata, tak i w naszym kraju pozycję niekwestionowanego lidera zajmuje Nokia z udziałem na poziomie ponad 43%.
W 2005 roku w Polsce sprzedano 5,905 mln telefonów. Tak jak w innych rejonach świata, tak i w naszym kraju pozycję niekwestionowanego lidera zajmuje Nokia z udziałem na poziomie ponad 43%.
Miesiącem, w którym sprzedano najmniej telefonów, był luty – zaledwie 372 tys. (6,6% rocznej sprzedaży). Tradycyjny okres największego prosperity to grudzień, ze sprzedażą na poziomie aż 778 tys. sztuk (13,8% rocznej sprzedaży). Co miesiąc daje się zauważyć tendencję wzrostową, nawet pomimo okresowych wahań. Średnio każdego dnia 2005 roku (wliczając w to niedziele i święta) nabywców w Polsce znajdowało 16,2 tys. nowych telefonów.
Miesiąc |
Sprzedaż |
Styczeń |
394 tys. |
Luty |
372 tys. |
Marzec |
435 tys. |
Kwiecień |
417 tys. |
Maj |
476 tys. |
Czerwiec |
486 tys. |
Lipiec |
469 tys. |
Sierpień |
482 tys. |
Wrzesień |
533 tys. |
Październik |
558 tys. |
Listopad |
505 tys. |
Grudzień |
778 tys. |
Razem |
5905 tys. |