Polski akcent w koreańskim 5G. Comarch pomaga LG U+

Comarch podjął się całkowitego przebudowania systemów monitorowania zasobów sieci i usług przewidzianych do obsługi nowej sieci 5G koreańskiego operatora LG U+.

Marian Szutiak (msnet)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Polski akcent w koreańskim 5G. Comarch pomaga LG U+

Koreańscy operatorzy uruchomili usługi 5G dla swoich klientów. Jednym z nich jest LG U+, w którego sieci wykorzystane zostały rozwiązania polskiej firmy. Jak podaje Comarch, wdrożone w trakcie trwania projektu rozbiły architekturę silosową poprzednio wykorzystywanych systemów, umożliwiając tym samym realizację nowoczesnych usług opartych o 5G, a także zwiększając skuteczność zarządzania siecią dzięki automatyzacji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Uruchomienie rozwiązania jest dla LG U+ pierwszym krokiem w stronę całościowej migracji z rozwijanego wewnętrznie systemu do nowocześniejszego ekosystemu telekomunikacyjnego. W trakcie przygotowań do uruchomienia sieci 5G zespół Comarch zapewnił przyszłe wsparcie dla realizacji wszystkich nowych usług, obecność funkcji zautomatyzowanego zarządzania siecią, wsparcie wirtualizacji, a także nowe narzędzia do tworzenia warstw logicznych połączeń.

Dostarczony przez opolską firmę moduł Intelligent Assurance & Analytics zbiera informacje pochodzące z sieci 5G, które zostaną wykorzystane do dalszego wdrażania rozwiązania przez LG U+ w sieciach mobilnych i stałych, a także do rozwoju kluczowego elementu 5G, jakim są usługi i funkcjonalności usprawniające opiekę nad klientami.

- Sukces tego projektu jest kamieniem milowym dla całego zespołu wdrożeniowego, czyli pracowników Comarch, LG U+, oraz LG CNS. Mimo wymagającego harmonogramu prac udało nam się zbudować bardzo efektywne środowisko projektowe, które umożliwiło LG U+ na zakończenie projektu o wielkiej wartości biznesowej.

- powiedział Paweł Workiewicz, CEO koreańskiego oddziału Comarch