Podsumowania i plany Multimedii
Multimedia Polska, oferująca usługi telewizji kablowej, internetu i telefonii stacjonarnej, planuje w bieżącym roku inwestycje na poziomie 220-250 mln zł. Szykuje się także do startu jako MVNO.
Multimedia Polska, oferująca usługi telewizji kablowej, internetu i telefonii stacjonarnej, planuje w bieżącym roku inwestycje na poziomie 220-250 mln zł. Szykuje się także do startu jako MVNO.
Jak poinformował prezes Andrzej Rogowski, w całym 2007 roku spółka zainwestowała 142,9 mln zł, a licząc razem z akwizycją innych operatorów kwota ta wyniosła 244,8 mln zł. W 2008 roku strategia firmy zakłada rozwój organiczny, czyli głównie budowę własnych sieci. Inwestycje mają wynieść ok. 150 mln zł na terenie kraju i 70-100 mln na rynku warszawskim. Prezes nie wyklucza kolejnych akwizycji, ale tylko w przypadku atrakcyjnych ofert.
Przychody firmy w 2007 roku wzrosły o 11% i wyniosły 419,97 mln zł. Zysk netto spadł do 60,3 mln zł z 98,6 mln zł w 2006. Ok. 49%. przychodów spółki pochodziło ze sprzedaży usług telewizji kablowej, ok. 21% z internetu i 27% z telefonu.
Firma na koniec zeszłego roku miała 635,5 tys. abonentów. Z usługi pojedynczej korzystało 417 tys. osób, z usługi Double Play korzystało 174 tys. użytkowników, a z usług Triple Play 44,5 tys. Z usługi telewizji cyfrowej, uruchomionej w maju 2007 roku, skorzystało ok. 20 tys. użytkowników
Prezes Rogowski zapowiedział, że w planach na ten rok jest m.in. wprowadzenie nowych usług cyfrowych, a także komercyjne uruchomienie w drugiej połowie roku usług telefonii mobilnej, jako wirtualny operator komórkowy MVNO.