Play wykręcił im numer
Sieć telefonii komórkowej Play przydzieliła dwóm klientom ten sam numer telefonu. Znajomi jednego dzwonią do drugiego i odwrotnie. Firma obiecuje naprawić błąd i skorygować rachunki - pisze Gazeta Wyborcza.
Sieć telefonii komórkowej Play przydzieliła dwóm klientom ten sam numer telefonu. Znajomi jednego dzwonią do drugiego i odwrotnie. Firma obiecuje naprawić błąd i skorygować rachunki - pisze Gazeta Wyborcza.
Właściwie to korekta wymagana jest przypadku nie dwóch rachunków, a jednego - w całym tym zamieszaniu kosztem połączeń z obu kart SIM obciążana jest tylko jedna osoba. Gdy jeden z pechowych klientów za namową z kolegi zadzwonił na swój numer z innego aparatu, zamiast dźwięku dzwonka usłyszał w słuchawce głos nieznajomej osoby.
Po kilku chwilach wyjaśnień okazało się, że obie osoby mają ten sam numer w sieci Play. Początkowo reklamacja rachunku telefonicznego była nieskuteczna - konsultanci Play twardo trzymali się wariantu, że niemożliwym jest aby ktoś zdalnie korzystał z karty SIM klienta.
Jednak po naciskach klienta zgodzono się na przyjęcie reklamacji, ze standardowym 30-dniowym okresem rozpatrzenia. Dopiero po kontakcie Gazety Wyborczej z biurem prasowym Play, pojawiły się zapewnienia, że sprawa zostanie załatwiona od ręki. Play potwierdził zaistniałą pomyłkę.
Nie jest to pierwszy tego typu przypadek na polskim rynku - podobne wpadki mieli też pozostali operatorzy. Dostępność danego numeru MSISDN bywa szczególnie trudna do określenia w dobie rozpowszechniania się sprzedaży przez Internet, gdzie jedno kliknięcie zatwierdza zakup.
Aktualizacja
Jak po czasie wyjaśnia rzecznik Play, to nie numery były tykie same, tylko unikalny identyfikator karty SIM - IMSI. Przez to siec blednie kierowala polaczenia.
.