Play podnosi ceny. Abonament idzie do góry

Play zapowiada podwyżkę cen w abonamencie. Operator tłumaczy to rosnącymi kosztami działania, a także nakładami, jakie poniósł na rozbudowę sieci.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
99+
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Play podnosi ceny. Abonament idzie do góry

Na stronie komunikatów Play pojawiła się dziś zapowiedź zbliżających się podwyżek. Obejmą one umowy w ofertach indywidualnych i biznesowych, które są już przekształcone na czas nieokreślony.

Dalsza część tekstu pod wideo

Znacząco rozbudowaliśmy naszą sieć. Poprawiliśmy zasięg, jakość sygnału i prędkość transmisji danych. Chcemy nadal rozwijać ofertę i zapewniać najwyższą jakość usług. Dlatego, w obliczu rosnących cen towarów i usług podjęliśmy decyzję o zmianie kwoty abonamentu

- wyjaśnia Play.

Fioletowy operator zapowiada, że abonament wzrośnie o kwotę wyliczoną na podstawie średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem za 2024 r., ogłoszonego przez GUS 15 stycznia 2025 r. Wskaźnik ten wyniósł 103,6, co oznacza, że podwyżka będzie wyliczona według wzoru: 

kwota abonamentu x 103,6%.

Jeśli abonament obejmuje opłatę za urządzenie lub przyłączenie, w tym przypadku podwyżka nie będzie stosowana – zmiana dotyczy wyłącznie kwota abonamentu za usługi.

Dla klientów biznesowych abonament wzrośnie w podobny sposób, jednak nie dla wszystkich. Jak podaje Play, dla części klientów firmowych miesięczne zobowiązanie wzrośnie proporcjonalnie do wzrostu kosztów świadczenia usług telekomunikacyjnych.

Informacje o konkretnej wysokości podwyżki abonamentu Play będzie rozsyłać do klientów listem lub e-mailem, na miesiąc przed wprowadzeniem zmiany. Podwyżka zacznie obowiązywać po miesiącu od otrzymania przez klienta informacji, od początku nowego okresu rozliczeniowego.

Play wyjaśnia, że zgodnie z zawartymi umowami może przyjąć taki tryb zwiększenia miesięcznych opłat za usługi. Po zakończeniu się umowy na określony czas lub w razie zawarcia umowy na czas nieokreślony Play może jednostronnie zmienić jej warunki i cennik.

Klienci, którzy nie akceptują nowych stawek, mogą wypowiedzieć umowę do momentu wejścia zmian w życie – konkretna data zostanie wskazana w informacji wysyłanej przez Play. Umowa rozwiąże się z upływem okresu wypowiedzenia. Wypowiedzenie nie będzie wiązało się z obowiązkiem zwrotu ulgi ani zapłatą odszkodowania.