Orange stawia na samodzielną ofertę telewizyjną
Orange rozpoczął agregację treści telewizyjnych oferowanych swoim klientom. Oznacza to, że telekom kupuje prawa do kanałów telewizyjnych bezpośrednio od nadawców. Wcześniej korzystał ze współpracy z platformą nc+.

Orange rozpoczął agregację treści telewizyjnych oferowanych swoim klientom. Oznacza to, że telekom kupuje prawa do kanałów telewizyjnych bezpośrednio od nadawców. Wcześniej korzystał ze współpracy z platformą nc+.
Jak podaje telekom, ta zmiana w podejściu, od odsprzedaży do samodzielnej agregacji treści, umożliwia większą elastyczność w dopasowaniu oferty TV do potrzeb klientów oraz pozwala na rozwój dodatkowych usług, w tym catch-up TV (ciągłe nagrywanie programów), multiroom oraz multiscreen. W rezultacie Orange poprawia swoją pozycję konkurencyjną w zakresie treści, co jest głównym elementem strategii skoncentrowanej na gospodarstwie domowym oraz pomoże spieniężyć planowane w nadchodzących latach inwestycje w technologię światłowodową.
Jakość oferty telewizyjnej jest jednym z kluczowych czynników dla polskich gospodarstw domowych przy wyborze operatora usług stacjonarnych. Pakiet kanałów dostępnych w podstawowym abonamencie wzrósł z 61 do 91 (z czego 25 kanałów w jakości HD), dopasowanych do potrzeb wszystkich członków rodziny - napisała spółka w komunikacie.
Z perspektywy finansowej powyższa zmiana oznacza, że Orange będzie rozpoznawał całość przychodów z pakietów TV zakupionych przez klientów IPTV oraz będzie uznawała związane z tym koszty treści. W modelu odsprzedaży, który istniał do tej pory, Orange dzielił przychody ze sprzedaży pakietów TV (z wyjątkiem pakietu podstawowego).
Baza klientów IPTV w Orange Polska na koniec 2015 roku wyniosła 184 tys. i wzrosła o prawie 30% w ciągu roku. Równocześnie Orange planuje w dalszym ciągu rozwijać silne partnerstwo z platformą satelitarną nc+ i dosprzedawać pakiety nc+ dla klientów IPTV. Jeśli chodzi o ofertę telewizyjną w technologii DTH (dostęp za pomocą satelity), to nie ulega ona zmianie. Nadal będzie oparta na odsprzedaży treści TV platformy satelitarnej nc+ a przychody będą dzielone.