Orange nie włączył Ci 5G? Wyjaśniamy
Na początku listopada Orange Polska zapowiedział w komunikacie, że włączy dostęp do 5G klientom indywidualnym, którzy wcześniej takiego dostępu nie mili. Miało się to stać do wczoraj (9 grudnia 2024 roku).
Rewolucja w Orange, czyli 5G dla wszystkich
Ponad miesiąc temu Orange Polska opublikował komunikat zapowiadający zmiany w cennikach usług ofert mobilnych na abonament oraz ofert na kartę w Orange. Miały one polegać na udostępnieniu 5G dla klientów indywidualnych ofert mobilnych.
Zgodnie z komunikatem, do 9 grudnia 2024 roku Orange miał udostępnić technologię 5G wszystkim, którzy jej nie posiadają w swoim planie taryfowym. Jednocześnie pomarańczowy operator zastrzegł, że gwarantuje poprawne działanie 5G tylko na urządzeniach zakupionych w Orange. Sama zmiana miała się dokonać automatycznie.
Czytelnicy skargi piszą
Proces włączania 5G, o którym mowa powyżej, miał być zakończony wczoraj, czyli 9 grudnia 2024 roku. Niektórzy z czytelników TELEPOLIS.PL zgłaszają jednak (między innymi w tym temacie na naszym forum), że nie otrzymali dostępu do 5G, mimo spełnienia warunków, czyli:
- posiadania odpowiedniego smartfonu,
- posiadania odpowiedniej taryfy,
- znajdowania się w zasięgu sieci 5G Orange.
Postanowiliśmy to wyjaśnić, ale pewne rozwiązania podali już sami Czytelnicy TELEPOLIS.PL.
Wciąż nie masz 5G w Orange?
Z prośbą o wyjaśnienie sprawy zwróciłem się do Wojciecha Jabczyńskiego, rzecznika Orange Polska. Z otrzymanej odpowiedzi wynika, że zgłaszane przez naszych Czytelników problemy nie powinny wystąpić.
Sprawdziłem i wszyscy klienci indywidualni postpaid i prepaid, którym brakowało tylko taryfy mają już włączone 5G. Pozostali to ci, którzy nie mają urządzeń 5G i jak pojawiają się w sieci to dostają dostęp.
– napisał Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska
Rzecznik pomarańczowego operatora przypomniał jednocześnie, że zapowiadana ponad miesiąc temu zmiana dotyczy wyłącznie klientów indywidualnych. Zasugerował również, że być może problemy dotyczą osób, które w rzeczywistości są klientami biznesowymi, na przykład z segmentu SOHO (small office / home office).
Z kolei z przekazów niektórych naszych forumowiczów wynika, że w ich przypadku zadziałał kontakt z pomarańczową infolinią lub czatem.
Rozmowa na czacie i restart pomogły, jest 5G 3500, ponad 600 Mb/s na speedteście :)
U mnie 5G aktywowało się ~1.5 godziny po zgłoszeniu w BOK przez chat. W aplikacji Mój Orange pojawiła się usługa "5G pass", więc również po tym można poznać, że jest włączona. Speedtest z iPad: 853 Mbps download, 109 Mbps upload, 20ms ping.
– czytamy na forum TELEPOLIS.PL
Nie u wszystkich to jednak zadziałało.
A u mnie chat nie pomógł i nie mam 5G, choć konsultant napisał, że mam niby powinienem mieć aktywowane bezpłatne 5G
– napisał forumowicz, u którego to nie zadziałało
Jeśli jesteś klientem Orange i powinieneś mieć włączone 5G, a nic takiego się nie stało, najlepszym rozwiązaniem będzie kontakt z pomarańczowym operatorem poprzez infolinię telefoniczną lub czat na stronie www.orange.pl. Tam albo Ci pomogą od razu, albo będziesz mieć możliwość złożenia reklamacji.