Orange nie włączył Ci 5G? Wyjaśniamy

Na początku listopada Orange Polska zapowiedział w komunikacie, że włączy dostęp do 5G klientom indywidualnym, którzy wcześniej takiego dostępu nie mili. Miało się to stać do wczoraj (9 grudnia 2024 roku).

Marian Szutiak (msnet)
85
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Orange nie włączył Ci 5G? Wyjaśniamy

Rewolucja w Orange, czyli 5G dla wszystkich

Ponad miesiąc temu Orange Polska opublikował komunikat zapowiadający zmiany w cennikach usług ofert mobilnych na abonament oraz ofert na kartę w Orange. Miały one polegać na udostępnieniu 5G dla klientów indywidualnych ofert mobilnych.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zgodnie z komunikatem, do 9 grudnia 2024 roku Orange miał udostępnić technologię 5G wszystkim, którzy jej nie posiadają w swoim planie taryfowym. Jednocześnie pomarańczowy operator zastrzegł, że gwarantuje poprawne działanie 5G tylko na urządzeniach zakupionych w Orange. Sama zmiana miała się dokonać automatycznie.

Czytelnicy skargi piszą

Proces włączania 5G, o którym mowa powyżej, miał być zakończony wczoraj, czyli 9 grudnia 2024 roku. Niektórzy z czytelników TELEPOLIS.PL zgłaszają jednak (między innymi w tym temacie na naszym forum), że nie otrzymali dostępu do 5G, mimo spełnienia warunków, czyli:

  • posiadania odpowiedniego smartfonu,
  • posiadania odpowiedniej taryfy,
  • znajdowania się w zasięgu sieci 5G Orange.

Postanowiliśmy to wyjaśnić, ale pewne rozwiązania podali już sami Czytelnicy TELEPOLIS.PL.

Wciąż nie masz 5G w Orange?

Z prośbą o wyjaśnienie sprawy zwróciłem się do Wojciecha Jabczyńskiego, rzecznika Orange Polska. Z otrzymanej odpowiedzi wynika, że zgłaszane przez naszych Czytelników problemy nie powinny wystąpić.

Sprawdziłem i wszyscy klienci indywidualni postpaid i prepaid, którym brakowało tylko taryfy mają już włączone 5G. Pozostali to ci, którzy nie mają urządzeń 5G i jak pojawiają się w sieci to dostają dostęp.

– napisał Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

Rzecznik pomarańczowego operatora przypomniał jednocześnie, że zapowiadana ponad miesiąc temu zmiana dotyczy wyłącznie klientów indywidualnych. Zasugerował również, że być może problemy dotyczą osób, które w rzeczywistości są klientami biznesowymi, na przykład z segmentu SOHO (small office / home office).

Z kolei z przekazów niektórych naszych forumowiczów wynika, że w ich przypadku zadziałał kontakt z pomarańczową infolinią lub czatem.

Rozmowa na czacie i restart pomogły, jest 5G 3500, ponad 600 Mb/s na speedteście :)

U mnie 5G aktywowało się ~1.5 godziny po zgłoszeniu w BOK przez chat. W aplikacji Mój Orange pojawiła się usługa "5G pass", więc również po tym można poznać, że jest włączona. Speedtest z iPad: 853 Mbps download, 109 Mbps upload, 20ms ping.

– czytamy na forum TELEPOLIS.PL

Nie u wszystkich to jednak zadziałało.

A u mnie chat nie pomógł i nie mam 5G, choć konsultant napisał, że mam niby powinienem mieć aktywowane bezpłatne 5G

– napisał forumowicz, u którego to nie zadziałało

Jeśli jesteś klientem Orange i powinieneś mieć włączone 5G, a nic takiego się nie stało, najlepszym rozwiązaniem będzie kontakt z pomarańczowym operatorem poprzez infolinię telefoniczną lub czat na stronie www.orange.pl. Tam albo Ci pomogą od razu, albo będziesz mieć możliwość złożenia reklamacji.