O przesyłkę w InPost zapytasz Asystenta Google

Od teraz o status przesyłki, najbliższy paczkomat czy o numer do kuriera InPost można będzie zapytać Asystenta Google. Firma uruchomiła nowy kanał obsługi klienta.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
O przesyłkę w InPost zapytasz Asystenta Google

O to, gdzie znajduje się przesyłka wysłana do paczkomatu InPost, można się od pewnego czasu zapytać, korzystając z Messengera, gdzie wszelkich informacji udziela tekstowy bot. Ponieważ ta forma komunikacji się przyjęła, InPost uruchamia tego samego bota, ale za dostępnego pośrednictwem Asystenta Google. Wszystkiego można się więc dowiedzieć, wydając polecenia głosowe. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost".

Dalsza część tekstu pod wideo

ChatBot Mat spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez naszych klientów - dążymy do jego udoskonalenia. Dlatego zdecydowaliśmy się na użycie go w kolejnym kanale kontaktu - Asystencie Google -  powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost. - Jestem przekonany, że to rozwiązanie sprawi, iż nasza usługa będzie bardziej dostępna i wygodna m.in. dla osób z niepełnosprawnościami. 


Brzoska zapowiada, że system będzie rozwijany tak, aby w przyszłości bot sam przesyłał do użytkowników każdą zmianę statusu paczki, informacje o nowych usługach itp.  ChatBot Mat pomoże klientowi zlokalizować paczkę m.in., gdy wybrany przez niego paczkomat jest przepełniony lub uszkodzony, a także, gdy nie odebrano przesyłki w paczkomacie w ciągu 48 godzin. Paczka nie powróci wtedy do oddalonego o wiele kilometrów oddziału InPost, lecz do Punktu Odbioru Paczek (POP) - skąd będzie ją również odebrać.