Netia stawia na rozwój oferty telewizyjnej
Netia zapowiada, że do końca przyszłego roku podwoi liczbę abonentów usługi telewizyjnej i będzie ich 200 tys. Docelowo TV ma być czołowym produktem w portfolio operatora.

Netia zapowiada, że do końca przyszłego roku podwoi liczbę abonentów usługi telewizyjnej i będzie ich 200 tys. Docelowo TV ma być czołowym produktem w portfolio operatora.
Telewizja przechodzi bardzo dużą transformację. W pewnym sensie fakt, że dopiero dołączamy do tych, którzy oferują takie rozwiązania, jest naszą zaletą, nie mamy żadnych obciążeń historycznymi uwarunkowaniami. - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii.
Telewizyjna usługa Netii działa od 2011 r. Na koniec czerwca z usługi Telewizji Osobistej Netii korzystało 100879 użytkowników, czyli o 42% więcej niż rok temu. Obecnie dostarcza 48 kanałów telewizji cyfrowej (w tym 14 w jakości HD) z dekoderem Netia Player. Telewizyjna usługa Netii dostępna jest wyłącznie w pakiecie z Internetem.
Nasza telewizja dużo bardziej czerpie z interaktywności znanej już klientom w Internecie, ale z pełną jakością telewizji tradycyjnej. Konkurujemy właściwie ze wszystkimi innymi metodami dostarczania usługi telewizyjnej do domu - podkreśla prezes.
Oparta na technologii smooth streaming usługa pozwala odbierać zarówno kanały cyfrowe, jak i korzystać z aplikacji telewizyjnych w sieci. Oznacza to, że użytkownik sam decyduje o tym, jaki program bądź film będzie oglądał w danym czasie i na jakim urządzeniu (telewizor, laptop, tablet, smartfon).
W Polsce z ponad 14 mln gospodarstw domowych, 12 mln już płaci za jakiś rodzaj telewizji - zauważa Godlewski. Nasi abonenci rekrutują się więc z użytkowników czy to platform satelitarnych, czy też telewizji kablowych. Widzimy, że właściwie proporcjonalnie z każdego z tych segmentów migrują do usług Netii.
Netia jak na razie pozyskała ponad 100 tys abonentów usługi telewizyjnej. Plan operatora zakłada, że do końca 2014 r. ta liczba się podwoi.