Netia oddaje zarządzanie siecią
Netia i Ericsson podpisały pięcioletnią umowę na świadczenie usług. Umowa obejmuje utrzymanie i zarządzanie siecią telekomunikacyjną Netii i podmiotów od niej zależnych oraz wsparcie w dostarczaniu usług standardowych klientom Grupy Netia.
28 kwietnia br. Netia i Ericsson podpisały pięcioletnią umowę na świadczenie usług. Umowa obejmuje utrzymanie i zarządzanie siecią telekomunikacyjną Netii i podmiotów od niej zależnych oraz wsparcie w dostarczaniu usług standardowych klientom Grupy Netia, w tym wykonywanie instalacji abonenckich. Ericsson przejmie od Netii ok. 300 pracowników.
Transakcja składa się z dwóch powiązanych elementów: umowy serwisowej dotyczącej świadczenia usług oraz umów przeniesienia do spółki Ericsson części pracowników, aktywów oraz kontraktów Grupy Netia. Infrastruktura i łącza telekomunikacyjne pozostaną własnością Netii. Wszelkie działania związane z realizacją projektów inwestycyjnych będą nadal objęte odpowiedzialnością Netii, wybudowana w przyszłości infrastruktura i zainstalowane urządzenia będą również stanowiły własność Netii.
Dzięki współpracy z firmą Ericsson, Netia zyska większą elastyczność przy rozbudowie sieci telekomunikacyjnej i rozszerzy ekspansję geograficzną bez konieczności zwiększania zatrudnienia w działach zajmujących się utrzymaniem sieci i instalacjami abonenckimi. Wpłynie to bezpośrednio na ograniczenie wydatków związanych z zatrudnieniem pracowników.
Umowy z Ericssonem zakładają przejęcie części pracowników Grupy Netia na warunkach art. 23 Kodeksu Pracy, z zachowaniem dotychczasowych warunków zatrudnienia.
"Zdecydowaliśmy się na podpisanie umowy na usługi z zakresu "managed
services", aby skoncentrować nasze działania na klientach. Jestem
przekonany, że umowa w znacznym stopniu podniesie konkurencyjność
Netii na rynku. O wyborze firmy Ericsson zadecydowało jej
doświadczenie w realizacji podobnych kompleksowych projektów oraz
elastyczność w ustalaniu modelu współpracy" powiedział Paul Kearney,
Główny Dyrektor ds. Technologii w Netii.
Ericsson należy do grona światowych liderów na rynku usług utrzymania
i zarządzania sieciami, które obsługują ponad 60 milionów abonentów na całym świecie. Tego typu usługi to strategiczny kierunek rozwoju firmy Ericsson w Polsce i na świecie. Doświadczenie, elastyczność w ustalaniu modelu współpracy oraz gwarancja zatrudnienia i dalszego rozwoju przejmowanych pracowników zadecydowała o wyborze firmy Ericsson do realizacji tego projektu.