Młodzież oczekuje specjalnej oferty

Alcatel-Lucent zaprezentował najnowsze rezultaty programu badawczego Worldwide Lab, którego celem jest poznanie preferencji młodzieży z całego świata dotyczących telefonii komórkowej.

Redakcja Telepolis
9
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Młodzież oczekuje specjalnej oferty

Alcatel-Lucent zaprezentował najnowsze rezultaty programu badawczego Worldwide Lab, którego celem jest poznanie preferencji młodzieży z całego świata dotyczących telefonii komórkowej. Ostatnie przeprowadzone badanie, skoncentrowane na poznaniu sposobu, w jaki młodzież korzysta z usług muzycznych w swoich telefonach i czy jest gotowa do nabywania treści przeznaczonych dla urządzeń mobilnych, ujawniło jednocześnie potrzebę uproszczenia i ujednolicenia procesu ich kupowania.

Młodzież wychowała się w erze Internetu, gdzie marka, np. nazwa ulubionego zespołu muzycznego i treści, są silnie ze sobą związane. Chciałaby, aby przekaz marketingowy oraz sposób kupowania dostępny w telefonach komórkowych, był zbliżony do tego, w jaki sposób robi ona zakupy w centrach handlowych i on-line.

"Młodzież jest bardzo aktywna w Internecie i liczy, że te same możliwości, co w sieci, będzie także miała w swoich telefonach" powiedziała Linda Barbaee. "Dotyczy to całego procesu od fazy wyszukania interesujących treści po jej zakup".

Zdaniem członków Worldwide Lab, oczekiwania te są zdumiewająco różne od funkcji dostępnych w ich telefonach komórkowych:
Robienie zakupów przez telefon komórkowy jest obecnie trudne dla młodzieży, zwłaszcza w porównaniu do oferty centrów handlowych czy nabywania towarów z wykorzystaniem komputera i Internetu.
Młode osoby chcą, aby mobilne zakupy były intuicyjne, łatwe i przyjemne - zbliżone do korzystania z telewizji i komputera, a dostępne treści powinny być kompatybilne ze wszystkimi typami urządzeń mobilnych.
Młodzież oczekuje, że powinna być adresatem przekazu marketingowego, w tym spersonalizowanych reklam i kampanii wizerunkowych, które oferują jej możliwość zdobycia odpowiednich treści na ich telefony.
Abonenci są zdziwieni, że poszczególne marki nie są związane w ścisły sposób z różnymi rodzajami treści i, że nie dostają reklamy na swoje telefony, ponieważ przyzwyczaili się do jej obecności w Internecie, centrach handlowych czy w telewizji.
Członkowie Worlwide Lab wyrażają chęć otrzymywania specjalnie do niej kierowanej oferty.

Działania Worldwide Lab skupiają się na badaniu zachowań użytkowników, a zebrane wyniki mogą pomóc dostawcom usług w podniesieniu poziomu satysfakcji klientów i identyfikacji nowych dochodowych usług, które mogą być wprowadzone na rynek.

Prowadzone przez Worldwide Lab ankiety i badania, dostarczają Alcatelowi-Lucentowi wielu cennych wniosków, które są uwzględniane w opracowywaniu nowych produktów i ich funkcjonalności. Opublikowanie nowych wyników zbiegło się w czasie z wprowadzeniem na rynek nowego rozwiązania Alcatel-Lucent 5965 Mobile Content - platformy zarządzającej procesem prezentowania i zakupu treści na urządzenia mobilne. Może ona zostać dopasowana do wymagań klienta, a operatorzy mają możliwość zaoferowania klientom zakupów mobilnych odpowiadających ich oczekiwaniom. To rozwiązanie posiada szereg rozbudowanych funkcji, które umożliwiają dostarczanie treści do użytkowników i prowadzenie działań reklamowych w oparciu o indywidualny profil zainteresowań oraz zachowań użytkownika, w tym:
Zbieranie informacji o abonentach i jednocześnie prowadzenie zintegrowanych działań marketingowych, które umożliwiają operatorom oferowanie związanych z nimi treści.
Wprowadzanie funkcjonalności zbliżonych do centrów handlowych, w celu ujednolicenia realizacji zakupów, w odniesieniu zarówno do oferty własnego portalu jak i portali innych usługodawców, oraz
zbieranie informacji o użytkownikach i monitorowanie zachowania użytkowników korzystających z portalu operatora i innych (off portal), w celu dotarcia z odpowiednimi działaniami reklamowymi do nastolatków, którzy są nimi zainteresowani.

Dalsza część tekstu pod wideo