Kolejny dzień awarii usług BlackBerry. RIM wyjaśnia
Już trzeci dzień trwa światowa awaria usług BlackBerry. RIM przeprasza za kłopoty i tłumaczyły czym zostały one spowodowane.
Już trzeci dzień trwa światowa awaria usług BlackBerry. RIM przeprasza za kłopoty i tłumaczyły czym zostały one spowodowane.
W oficjalnym oświadczeniu RIM można przeczytać, że opóźnienia w wysyłaniu wiadomości i przeglądaniu stron internetowych, których doświadczyli użytkownicy BlackBerry w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Indiach, Brazylii, Chile i Argentynie, były spowodowane awarią przełącznika rdzeniowego (ang. core switch) w infrastrukturze firmy RIM.
Pomimo że system jest zaprojektowany tak, aby, w przypadku awarii, automatycznie zaczął funkcjonować na przełączniku zapasowym, ta operacja nie przebiegła zgodnie z wcześniej przeprowadzanymi testami. W rezultacie utworzyły się ogromne ilości zapasowych kopii danych. Obecnie pracujemy nad wyczyszczeniem zbędnych danych i przywróceniem normalnego funkcjonowania serwisu tak szybko, jak to możliwe. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, będziemy informować na bieżąco o rozwoju sytuacji.
Przypomnijmy, że awaria usług BlackBerry trwa od niedzieli. Szerzej o tym pisaliśmy w tej wiadomości. Przewidywany termin jej usunięcia nie został podany.