DAJ CYNK

Kantar Media: najwięcej na reklamę wydaje Centertel

Q!

Wydarzenia

W I połowie 2012 roku najwięcej na reklamę (bez Internetu) wydał Centertel - wynika z danych Kantar Media. Na drugim końcu zestawienia znalazło się P4.

W I połowie 2012 roku najwięcej na reklamę (bez Internetu) wydał Centertel - wynika z danych Kantar Media. Na drugim końcu zestawienia znalazło się P4.

Kantar Media przedstawił szacunki wydatków, jakie ponieśli najwięksi operatorzy na reklamę (z wyłączeniem reklam internetowych). Przedstawione przez agencję dane dotyczą cennikowych cen reklam i nie uwzględniają zniżek ani promocji.

Firma

I-VI.2012

I-VI.2011

Centertel

432 501 795 zł

274 279 243 zł

PTC

313 004 106 zł

278 894 520 zł

Polkomtel

194 525 789 zł

277 263 759 zł

P4

158 679 633 zł

158 911 291 zł

TP

71 518 578 zł

79 226 714 zł

Razem

1 170 229 901 zł

1 068 575 527 zł


Najwięcej na reklamę, 55,7% więcej niż przed rokiem, wydał Centertel. Zwiększone wydatki spowodowane były m.in. rebrandingiem TP na Orange oraz Mistrzostwami Europy w piłce nożnej Euro 2012, której Orange był głównym sponsorem.

O 29,8% mniej wydał Polkomtel. Tłumaczyć to można oszczędnościami po przejęciu operatora przez Zygmunta Solorza-Żaka. Szerzej o tym pisaliśmy w tej wiadomości. W związku z tym pracę u operatora stracić może nawet ponad 1 tys. osób.

Taką samą kwotę na reklamy w obydwu okresach wydał P4. W tym czasie kontynuwał on kampanię reklamową z Kubą Wojewódzkim, a także kilka reklam swojej najnowszej oferty Formuła 4.0. Szerzej o tym pisaliśmy, odpowiednio, w tej oraz tej wiadomości.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Kantar Media, Wirtualne Media, wł