Jak Polacy zmieniają operatorów
62% użytkowników telefonii komórkowej w Polsce nigdy nie zmieniło operatora sieci komórkowej - wynika z badania Ericsson Consumer Lab. Najwierniejsi są użytkownicy T-Mobile.
62% użytkowników telefonii komórkowej w Polsce nigdy nie zmieniło operatora sieci komórkowej - wynika z badania Ericsson Consumer Lab. Najwierniejsi są użytkownicy T-Mobile.
Aż 79% abonentów T-Mobile deklaruje, że nigdy nie zmieniło operatora. W przypadku Orange i Plusa tak odpowiada po 74% ich klientów. Zupełnie inaczej jest w Play. To właśnie tam "ląduje" większość użytkowników komórek, którzy kiedykolwiek zmienili sieć. Tylko 15% klientów Play odpowiedziało, że nigdy nie zmieniło operatora.
Dlaczego Polacy decydują się na zmianę operatora? Zdecydowanie najważniejsze są ceny. 61% wskazań to "lepsza oferta, lepsze ceny" (można było podać kilka odpowiedzi). Na drugim miejscu, z 26% wskazań, również był argument finansowy. Badani odpowiadali, że danej sieci są ich rodzina i przyjaciele, a to pozwala na tańsze połączenia między nimi. Trzecim czynnikiem, który skłania do zmiany operatora była frustracja, spowodowana obsługą klienta (21%). 19% klientów odpowiedziało, że zależało im na telefonie komórkowym, oferowanym przez nowego operatora. Aż 15% ankietowanych, którzy zdecydowali się na zmianę operatora wskazywało, że liczy się jakość usług (brak przerw w połączeniach), a 14% stawiało na lepszy zasięg.
Ericsson Consumer Lab zbadał też, jakimi kryteriami wyboru operatora mobilnego Internetu kierują się zmieniają pionierzy Internetu, czyli grupy społeczne, które określono w badaniu jako przebojową młodzież, eksperymentatorów oraz profesjonalistów. Dla wszystkich tych grup najważniejsze były niezłe usługi w korzystnej cenie (ponad trzy czwarte odpowiedzi). Między 14% a 24% (w zależności od grupy) wskazywało, że woli zapłacić więcej, by korzystać z doskonałych usług. Bardzo niewielu badanych wskazuje, że kieruje się dobrą obsługą klienta (średnia odpowiedzi to 4%). Wyróżniają się tu profesjonaliści - aż 9% przyznaje, że to dla nich jest najważniejsze przy wyborze operatora.