YouTube z nowym CEO. Susan Wojcicki ustępuje ze stanowiska
YouTube nie radzi sobie najlepiej w ostatnich miesiącach. Liczna konkurencja obniżyła przychody giganta. W efekcie postanowiono zmienić dyrektora generalnego.

Zmiana CEO w YouTube spowodowana jest słabymi wynikami
YouTube w 2021 roku zanotował przychody na poziomie 28,8 miliardów dolarów (około 128,6 miliardów złotych). Niestety wygląda na to, że ostatnie miesiące nie były najlepsze, pora bowiem na nowego CEO.
Susan Wojcicki pełniła rolę dyrektora generalnego w YouTube od 2014 roku, a wcześniej była starszym wiceprezesem ds. produktów reklamowych w Google. Jej miejsce ma zająć Neal Mohan.



Mohan ukończył amerykański uniwersytet Stanford i pracował przez sześć lat w DoubleClick, które wykupione zostało przez Google w 2008 roku. W 2015 roku został mianowany dyrektorem ds. produktu w YouTube. Na tym stanowisku skupiał się na tworzeniu YouTube Shorts i YouTube Music oraz ofertach subskrypcji.
Odejście Susan Wojcicki zostało z całą pewnością wymuszone słabymi wynikami YouTube. To już drugi kwartał z rzędu, gdzie przychody platformy z reklam znacząco spadły. Konkurencja serwisów z krótkimi treściami jak TikTok czy Facebook Reels i namnożenie usług streamingowych jak Netflix nie pomagają.
Była CEO YouTube poinformowała, że planuje "skupić się na rodzinie, zdrowiu i prywatnych projektach". Ma również pełnić rolę doradcy w Alphabet (amerykański holding, właściciel Google).