Biedronka przestraszyła klientkę. Zapowiada zmiany

Biedronka zapowiada usprawnienie kas samoobsługowych. To pokłosie incydentu z udziałem tego typu maszyny, jaki miał miejsce w Warszawie.

Damian Jaroszewski (NeR1o)
34
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Biedronka przestraszyła klientkę. Zapowiada zmiany

Kasy samoobsługowe zyskują w Polsce na popularności. Inwestuje w nie coraz więcej sklepów, co nie może dziwić. W dłuższej perspektywie są wygodniejsze i zapewne tańsze niż tradycyjny pracownik. Jednak klienci nie do końca mogą być zadowoleni. Wielu narzeka na działanie kas samoobsługowych, przy czym najczęściej obrywa się Biedronce.

Dalsza część tekstu pod wideo

Kasy samoobsługowe w Biedronce

Wiele osób, które korzystały z kas samoobsługowych w Biedronce, wie, że nie działają one najlepiej. Często nie są w stanie poprawnie zważyć produktu, więc co chwilę potrzeba jest pomoc pracownika sklepu. Poza tym są bardzo powolne, a interfejs nie do końca przemyślany i intuicyjny.

Ostatnio głośno było też o sprawie klientki z Warszawy, którą oskarżono o próbę kradzieży czteropaku piwa, bo kasa — jak twierdzi sama klientka — niepoprawnie naliczyła tylko jedno piwo. Ostatecznie skończyło się bez udziału policji.

Tymczasem Biedronka broni swoich kas. W oświadczeniu przesłanym do serwisu dlahandlu.pl sieć przyznaje, że nieustannie trwają prace nad rozwojem kas samoobsługowych, w tym także ich oprogramowania. Jeronimo Martins Polska, właściciel Biedronki, jako przyszłość wskazuje zintegrowany system, który połączyłby tradycyjne kasy, kasy samoobsługowe, aplikację oraz program lojalnościowy Moja Biedronka.

Wsłuchujemy się dokładnie w płynące do nas głosy zarówno od klientów, jak i naszych pracowników i cały czas pracujemy nad ulepszaniem naszego oprogramowania i samych urządzeń, których obecnie posiadamy już ponad 12 tys.

- komentuje Anna Magdalena Nowakowska, menedżer ds. projektów operacyjnych w Biedronce.

Biedronka przyznała też, że dzisiaj już około 40 proc. wszystkich transakcji w sklepach z charakterystycznym owadem w logo odbywa się właśnie za pomocą kas samoobsługowych.