Zoom zwycięzcą pandemii - wzrost przychodów o 355%
Zoom zaprezentował raport finansowy za drugi kwartał bieżącego roku. Zdecydowanie nie ma powodów do narzekań.

Zoom zgłosił na koniec kwartału 663,5 miliona dolarów przychodu. To wzrost o 145 milionów i o 355% większy, niż w analogicznym okresie rok temu. W chwili obecnej z płatnej wersji komunikatora korzysta 370 200 firm mających powyżej 10 pracowników, co na tym polu jest wzrostem o 458% w stosunku do analogicznego okresu 2019 roku. To właśnie te płatne subskrypcje stanowią źródło aż 81% przychodów producenta, który w związku z tym spodziewa się na koniec roku fiskalnego łącznego przychodu w wysokości co najmniej 2,37 mld dolarów.
Jak jednak podaje The Verge, Zoom spodziewał się nieco większej ilości klientów. Popularność komunikatora wręcz wystrzeliła po ogłoszeniu pandemii - na przykład w polskich szkołach wiele lekcji zdalnych jest prowadzonych przy jego użyciu. Wiele instytucji wybrało właśnie jego zamiast propozycji Microsoftu, czyli Skype i Teams. Sukcesu Zoom pozazdrościł Facebook, który wystartował ze swoim Rooms, a Google zmieniło Hangouts w Meet. Jednak żaden z konkurentów nie osiągnął tak szybko tak dużej ilości użytkowników, jak właśnie Zoom.
![Monitor MSI MAG 275QF 27" 2560x1440px IPS 180Hz 1 ms [MPRT]](https://www.mediaexpert.pl/media/cache/resolve/gallery_xml/images/68/6820950/Monitor-MSI-Mag-275QF-przod.jpg)

