Wiadomości
[Aktualizacja III] Play: tajemnicze doładowania na fakturach abonamentowych
Na fakturach klientów abonamentowych Play zaczęły pojawiać się doładowania telefonów na kartę. Czyżby znów pojawiła się luka w Play24?
99+
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
![[Aktualizacja III] Play: tajemnicze doładowania na fakturach abonamentowych](https://www.telepolis.pl/grafika/miniatury/play-uni-1m.jpg)
Mam abonament. Na mojej fakturze znajduję się obciążenia za doładowanie karty Play na łączną sumę 150 PLN, których nie robiłem. MÓJ TELEFON NIGDY NIE DOŁADOWYWAŁ ŻADNEJ KARTY PRE-PAID. Rzekome doładowania miały miejsce 23 maja o godz. 13:06 oraz 13:08. Byłem wtedy W DOMU, telefon leżał NA STOLE. Drzwi do mieszkania były ZAMKNIĘTE. Telefon zablokowany jest ODCISKIEM PALCA, oraz KODEM. Proszę mi nie wmawiać na infolinii, że doładowałem nieznanej osobie kartę i tego nie pamiętam
Zaufana Trzecia Strona
Zobacz:
Aktualizacja
[Aktualizacja II]
Wiemy już więcej na ten temat. Dodatkowo jeszcze wczoraj udało nam się wdrożyć uzupełniające rozwiązanie/zabezpieczenie. W momencie wykonania doładowania wysyłamy SMS na numer, który ma być obciążony. Jeśli sam zlecasz doładowanie masz potwierdzenie akcji, jeśli nie - jak najszybciej zgłoś sytuację do nas.
[Aktualizacja III]
Skala sprawy cały czas jest incydentalna, dzisiaj nie było nowych zgłoszeń w tej sprawie - my jednak o Was dbamy i działamy. Zdecydowaliśmy się też na wdrożenie jeszcze jednego elementu - niezależnie jaki w Play24 zostanie ustawiony numer do zarządzania kontem w przypadku doładowań otrzymacie SMSa z hasłem na numer, z którego ma zostać pobrana opłata.
W komentarzach czytam, że nie rozumiecie dlaczego zmiana numeru do haseł jednorazowych nie jest potwierdzana na dotychczasowym numerze. Nie jest to żadna luka czy błąd systemu. Odpowiedź jest bardzo prosta - to wynika z przeprowadzonych wśród Klientów badań. W przypadku zgubienia telefonu taka szybka i potrzebna zmiana nie byłaby możliwa. Pamiętajcie, że pierwszym punktem zawsze jest logowanie do Play24, gdzie oszuści z jakiegoś źródła muszą uzyskać Wasze loginy i hasła.
W komentarzach czytam, że nie rozumiecie dlaczego zmiana numeru do haseł jednorazowych nie jest potwierdzana na dotychczasowym numerze. Nie jest to żadna luka czy błąd systemu. Odpowiedź jest bardzo prosta - to wynika z przeprowadzonych wśród Klientów badań. W przypadku zgubienia telefonu taka szybka i potrzebna zmiana nie byłaby możliwa. Pamiętajcie, że pierwszym punktem zawsze jest logowanie do Play24, gdzie oszuści z jakiegoś źródła muszą uzyskać Wasze loginy i hasła.