Samsung pozwoli na samodzielną naprawę urządzeń Galaxy. W USA
Samsung wkrótce ruszy w USA z programem samodzielnej naprawy swoich smartfonów i tabletów Galaxy. Partnerem programu jest serwis iFixit.

Amerykański oddział Samsunga ogłosił wczoraj (31 marca 2022 roku) wprowadzenie przygotowanego wspólnie z iFixit programu, w ramach którego użytkownicy smartfonów i tabletów Galaxy będą je mogli naprawić samodzielnie. Od lata tego roku ma to dotyczyć urządzeń z serii Galaxy S20, Galaxy S21 i Galaxy Tab S7+, ale są plany na dodanie kolejnych modeli w przyszłości. Obecnie nie wiadomo, czy program zostanie rozszerzony na inne kraje.
Zobacz: Paradoks samsunga: tak nudny, że aż genialny
Zobacz: Samsung Galaxy XCover Pro 2 – rendery ujawniają wygląd nowego twardziela



Na początek właściciele urządzeń Galaxy będą mogli wymienić zespoły wyświetlaczy, tylną szybę i porty ładowania, a także zwrócić zużyte części do Samsunga w celu ich recyklingu. W komunikacie Samsunga nie ma informacji o wymianie baterii, jednak dyrektor generalny Samsung US potwierdził, że zespoły wyświetlaczy są z nimi połączone. Czyli wymiana ekranu oznacza również wymianę akumulatora. W przyszłości zakres możliwych napraw ma się zwiększyć. Szczegóły na temat programu samonaprawy mają zostać ujawnione, gdy będzie on gotowy do startu.
W firmie Samsung tworzymy dla konsumentów więcej sposobów na przedłużenie żywotności naszych produktów dzięki najwyższej jakości usługom wsparcia. Dostępność samonaprawy zapewni naszym konsumentom wygodę i więcej opcji zrównoważonych rozwiązań.
– powiedział Ramon Gregory, starszy wiceprezes ds. obsługi klienta w Samsung Electronics America
Cieszymy się, że możemy konsultować się z firmą Samsung, aby pomóc jej w opracowaniu rozwiązania dla części DIY i informacji o naprawach. Za każdym razem, gdy naprawiasz urządzenie, pomagasz planecie.
– powiedział Kyle Wiens, CEO iFixit