Meta i Oakley prezentują inteligentne okulary przyszłości
Meta i Oakley łączą siły, by zaprezentować zupełnie nowe podejście do inteligentnych okularów. Nowy model to połączenie stylu, technologii i sztucznej inteligencji. To przyszłość, którą możesz założyć na nos.

Mark Zuckerberg ogłosił na platformie Threads długo wyczekiwaną współpracę z Oakley – producentem kultowych okularów sportowych. Efektem tej kooperacji są zupełnie nowe okulary wyposażone w sztuczną inteligencję, które łączą futurystyczne funkcje z wyrazistym stylem.
Kamera, dźwięk i asystent głosowy w jednym
Nowe okulary oferują wbudowaną kamerę 12 Mpix z ultraszerokim kątem i możliwością nagrywania wideo w rozdzielczości 3K. Dzięki pięciu mikrofonom można prowadzić rozmowy, nagrywać dźwięk oraz uczestniczyć w wideorozmowach z unikalnej perspektywy – bez użycia rąk. Całość można obsłużyć głosem lub dotykiem.



Wbudowane głośniki Bluetooth umożliwiają słuchanie muzyki i podcastów bez zakładania słuchawek. Okulary współpracują z popularnymi platformami, takimi jak Spotify, Apple Music czy Amazon Music. Można przez nie również odbierać połączenia oraz wysyłać wiadomości na WhatsAppie i Messengerze. Wszystko bez wyciągania telefonu z kieszeni.
Prywatność i personalizacja
Meta zadbała też o prywatność użytkowników i otoczenia. W narożniku oprawek znajduje się dioda LED, która zapala się, gdy kamera jest aktywna. Jeśli zostanie zakryta, okulary poinformują użytkownika i nie pozwolą rozpocząć nagrywania do czasu jej odsłonięcia.
Czas pracy to nawet 8 godzin typowego użytkowania lub 5 godzin ciągłego odtwarzania dźwięku. W trybie czuwania okulary mogą działać nawet 19 godzin. Całość zarządzana jest przez dedykowaną aplikację Meta AI.
Dostępność i cena
Limitowana edycja okularów Oakley Meta HSTN będzie dostępna w przedsprzedaży od 11 lipca 2025 roku w cenie 499 dolarów (1850 zł). Reszta kolekcji zadebiutuje jeszcze tego lata z ceną od 399 dolarów (1480 zł). Oakley Meta HSTN będą dostępne w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Australii, Niemczech, Szwecji, Norwegii, Finlandii i Danii. Meta pracuje również nad wprowadzeniem okularów do Meksyku, Indii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.