Kto jest liderem sprzedaży OLED TV? Samsung i LG widzą to inaczej
Walka o tytuł króla sprzedaży telewizorów trwa w najlepsze. Niedawno dane analityczne wykazywały, że to Samsung jest liderem rynku OLED TV, a tymczasem z tą opinią nie zgadza się z LG. Komu wierzyć?

Dwie różne perspektywy
W maju 2025 r. firma analityczna Omdia przedstawiła dane udziału w rynku telewizorów OLED. Wykazały one, że Samsung po raz pierwszy wyprzedził LG w tym segmencie sprzedaży w USA.



Tymczasem teraz firma LG podważa ten raport. Koreański gigant ujawnił, że podtrzymał trwającą nieprzerwanie 12 lat dominację sprzedaży w segmencie OLED TV na całym świecie. Dodatkowo LG podkreśla, że ich telewizory OLED stanowią ponad połowę wszystkich sprzedanych sprzętów w tej kategorii w USA. Co więcej, LG dumnie przyznaje, że sprzedało więcej telewizorów niż wszyscy inni producenci OLED-ów razem wzięci.
Skąd ta różnica? Jak się okazuje, dane ukazujące Samsunga jako lidera w jednym raporcie, a LG w drugim - biorą się z innej metodologii i innych źródeł. Zestawienie przedstawiające Samsunga na szczycie pochodzi od firmy Omdia i bierze pod uwagę przychody, natomiast LG posłużyło się raportem Circana, który opierał się na liczbie sprzedanych telewizorów.
Według Omdia, Samsung uzyskał 50,3 procent przychodów ze sprzedaży OLED TV w USA spośród wszystkich producentów, podczas gdy LG – 34,5 proc. Z kolei wg Circany sprzedaż telewizorów LG OLED TV stanowiła 51 proc. wszystkich sprzedanych odbiorników tego typu – jeśli chodzi o liczbę sprzedanych TV. Ta rozbieżność w danych wynika z tego, że choć LG sprzedaje więcej sztuk telewizorów, to Samsung zarabia więcej, gdyż skupia się na wyższym segmencie sprzętu.
Nie wiadomo jednak, czy LG będzie w stanie podtrzymać swoją pozycję lidera sprzedaży OLED-ów na dłużej – Samsung poszerza swoje portfolio telewizorów OLED z roku na rok, a w 2025 r. ukazały się aż trzy modele Samsunga (S95F, S90F i S85F). Ta zaciekła walka o koronę lidera sprzedaży może jednak wyjść konsumentom na dobre, gdyż producenci będą się bardziej starać o nasze pieniądze, co doprowadzi do spadku cen, szczególnie w segmencie premium.