Facebook idzie w ślady Google, Microsoftu i Nvidii. Gaming to usługa, pozwalająca na granie w gry metodą streamingu, czyli bez konieczności instalacji oraz posiadania drogiego sprzętu. Co otrzymujemy na start?
Jak wyjaśnia sam Facebook na dedykowanej usłudze Gaming stronie:
W Facebook Gaming udostępniamy kilka gier transmitowanych strumieniowo z chmury do aplikacji Facebook i przeglądarki internetowej. Można w nie grać od razu, bez żadnego pobierania
Na początek pojawiają się cztery propozycje: Asphalt 9: Legends (Gameloft), Mobile Legends: Adventure (Moonton), PGA TOUR Golf Shootout (Concrete Software, Inc.) oraz Solitaire: Arthur’s Tale (Qublix Games). W nadchodzących tygodniach ma do nich dołączyć Dirt Bike Unchained Red Bulla. Jak jednak zapowiada Facebook na wspomnianej stronie: "nie będziemy próbować Was oszałamiać mocą naszych centrów danych, algorytmami kompresji, rozdzielczością czy szybkością klatek. Transmisje strumieniowe gier z chmury dla mas mają przed sobą jeszcze długą drogę i trzeba zaakceptować nie tylko zalety technologii, ale też ich rzeczywisty stan, zamiast formułować przesadne opinie na temat ich przyszłości".
Zobacz: Facebook Dating trafia do Europy, również do Polski. Tinder ma się czego bać?
Wraz z Facebook Gaming pojawia się możliwość korzystania z awatarów gamingowych, za pomocą których gracze mogą występować w grze bez prezentowania swojego imienia i nazwiska oraz zdjęcia profilowego. Jak na razie gry dotykowe ograniczone są do obszaru USA, ale będą wprowadzane w innych rejonach tak szybko, jak tylko będzie to możliwe.
Wszystkie produkcje są dostępne w modelu free-to-play, co wiąże się z wyświetlaniem reklam. Partnerami Facebooka w programie beta reklam demo są między innymi: 2K Games, FunPlus, Gameloft, Glu Mobile, Gram Games, Rovio i Wildlife Studios. We wszystkie gry transmitowane strumieniowo z chmury można grać tak samo jak w gry już dostępne na Facebooku – na karcie Gry lub z Aktualności. Na urządzeniach mobilnych sterowanie odbywa się palcami, na komputerze klasycznie, czyli myszka + klawiatura. Jak na razie z udziału w projekcie wykluczeni są użytkownicy iOS - w wyjaśnieniu czytamy: "nawet biorąc pod uwagę nowe zasady Apple dotyczące gier chmurowych, nie wiemy, czy wprowadzanie ich w aplikacji w App Store rokuje pomyślnie. „Oczywiście zawsze pozostaje otwarty Internet”, dlatego pewną opcją mogą być przeglądarki w urządzeniach mobilnych, ale to, co możemy zaoferować w Safari, nie jest pozbawione ograniczeń. Nasza przyszłość na iOS jest niepewna, ale jasne jest jedno. Apple traktuje gry inaczej i wciąż sprawuje kontrolę nad bardzo cennym zasobem. Pracujemy nad najlepszym sposobem umożliwiania użytkownikom grania wtedy, kiedy chcą, w wybrany sposób i niezależnie od kupionego urządzenia. Będziemy informować o naszych postępach".
Źródło zdjęć: TechSpot
Źródło tekstu: TechSpot