Microsoft znalazł sprytny sposób na zbyt duże gry
Microsoft znalazł sposób na problem pobierania zbyt dużych gier. Ten został wprowadzony w testowej wersji Windowsa 11.

Każdy gracz doskonale wie, jak duże potrafią być dzisiaj gry. Co prawda internet w wielu domach też jest szybszy niż 10 lat temu, ale nada pobieranie 100, 150 czy nawet 200 GB danych nie należy do najprzyjemniejszych. Microsoft znalazł sposób na rozwiązanie tego problemu.
Aktualizacja Windowsa
Nowość pojawiła się w Windows Insider Build 27888 w kanale Canary. Ta wersja wprowadza też obsługę specyfikacji MIDI 2.0, ale akurat nie o tym jest ten tekst. W tym wydaniu Windowsa Microsoft wprowadził nowość do swojego sklepu, która ma ułatwić pobieranie zbyt dużych gier.



Chodzi o pobieranie modułowe. Microsoft Store wkrótce pozwoli nam wybierać, jakie komponenty gry chcemy pobrać. Weźmy na przykład Call of Duty. Każdy wie, że gry z tej serii to niejako dwa osobne byty. Z jednej strony mamy kampanię fabularną, a z drugiej potężny moduł multiplayer, a z trzeciej jeszcze tryb Battle Royale w postaci Warzone. Firma z Redmond chce dać graczom wybór. Jeśli chcesz zagrać tylko w kampanię, to tylko kampanię pobierasz.
Oczywiście należy założyć, że będzie to zależne od danej gry. Zapewne wszystkie produkcje Microsoftu, w tym właśnie Call of Duty, pozwolą na pobieranie poszczególnych elementów. Jak będzie w przypadku innych deweloperów? Tego nie wiemy.