Szokujące doniesienia ws. Booking.com. Byliśmy latami oszukiwani
Platforma Booking.com od 12 lat miała oszukiwać użytkowników. Tak twierdzą Holendrzy, którzy ruszyli z oficjalnym śledztwem.

Booking.com to platforma, której chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Za jej pośrednictwem ludzie na całym świecie rezerwują loty i noclegi. Każdemu roku to setki milionów rezerwacji. Na wszystkich mogliśmy być oszukiwany i to już od 2013 roku.
Booking.com nas oszukiwał?
Tak twierdzą dwie holenderskie organizacje konsumenckie — Consumentenbond i fundacja CCC. Obie twierdzą, że od 2013 roku Booking.com stosuje wiele nieuczciwych praktyk, przez które klienci płacili wyższe ceny, niż powinni.



O co chodzi? Między innymi o zawyżanie cen, doliczanie dodatkowych, ukrytych opłat, a także oszukiwanie, że w danej lokacji kończą się miejsca, chociaż w rzeczywistości było ich mnóstwo. W sumie klienci mieli stracić na tym setki milionów euro. Zdaniem Holendrów to od kilkudziesięciu do nawet kilkuset euro od osoby.
Platforma stosuje fałszywe zniżki, niekompletne ceny i wymyślone niedobory.
Obie organizacje planują złożyć pozew zbiorowy. Każdy może do niego dołączyć, składając wniosek na dedykowanej stronie. Jest to bezpłatne. Dopiero w przypadku wygranej zostanie pobrane 25 proc. od przyznanej kwoty. Podobna sprawa miała już miejsce w Hiszpanii i tam platforma musiała zapłacić aż 413 mln euro kary.