Dzwonią i udają ZUS. Nowa fala oszustw zalewa Polaków

Zakład Ubezpieczeń Społecznych apeluje: to nie pracownicy ZUS-u dzwonią do ciebie i proszą o potwierdzenie zmiany numeru telefonu, którego używasz do kontaktu z nimi. To jedynie kolejne oszustwo telefoniczne. 

Anna Kopeć (AnnaKo)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Dzwonią i udają ZUS. Nowa fala oszustw zalewa Polaków

ZUS przypomina o jednej ważnej kwestii - prawdziwy pracownik instytucji nigdy nie poprosi o potwierdzenie numeru przez telefon. Nie dajmy się nabrać na kolejne oszustwo, które w ostatnim czasie stało się bardzo popularne. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Do ZUS-u ostatnio napływa wiele zgłoszeń od klientów odnośnie dziwnych połączeń, które rzekomo wykonują pracownicy tej instytucji. Dzwonią do zarejestrowanych w ZUS-ie i proszą o potwierdzenie zmiany numeru telefonu w dokumentach lub używanego na Platformie Usług Elektronicznych/eZUS. Oszusta można poznać także po tym, że dopytuje on w jakich jeszcze instytucjach użytkownik korzysta z danego numeru telefonu. Niestety, przekazanie informacji, jakie chcą uzyskać od nas oszuści, może przynieść więcej szkody niż pożytku. 

ZUS przypomina o tym, że jego pracownicy nie wydzwaniają do klientów w sprawie zmiany numeru telefonu. A ma on ogromne znaczenie, bowiem jest jednym z elementów uwierzytelniających w systemie. Można się także domyślić, że pracownicy zakładu nie dopytują także o numery kont bankowych ani o dane karty płatniczej. 

Jeśli pracownik ZUS-u kontaktuje się z nami drogą telefoniczną to z reguły po to, aby udzielić odpowiedzi na zadane wcześniej przez klienta pytanie. Wszelkie telefony odbywają się w konkretnej sprawie, albo mogą wiązać się z wezwaniem na kontrolę popularnego L4. 

ZUS przestrzega także przed fałszywymi mailami, które przychodziły na skrzynki klientów i zachęcały do wejścia na fałszywe strony, po to tylko aby wyłudzić dane od porządnych obywateli.