TikTok w ofensywie. Spotify i Apple mają czego się bać
TikTok jest najpopularniejszą aplikacją społecznościową wśród młodzieży. Władze firmy zamierzają wykorzystać tę popularność, by rozszerzyć działalność i wejść na rynek aplikacji muzycznych. Spotify i Apple mają się czego bać?

TikTok już od kilku lat zajmuje pierwsze miejsce pod względem najczęściej pobieranych aplikacji. Platforma społecznościowa stawia na formę przekazu w postaci krótkich nagrań wideo, w których często pojawiają się utwory muzyczne. Wiele z nich w ten sposób staje się później światowymi hitami.
TikTok Music - ByteDance chce podbić rynek muzyczny
Wszystko wskazuje na to, że ByteDance, twórcy TikToka chcą powalczyć na rynku aplikacji strumieniowania muzyki. Firma złożyła wniosek do urzędu patentowego w Stanach Zjednoczonych o zastrzeżenie znaku towarowego "TikTok Music". Podobny wniosek firma złożyła pod koniec zeszłego roku w Australii.



ByteDance ma już doświadczenie w kwestii aplikacji strumieniowania muzyki. W 2020 roku chińska firma uruchomiła w Indiach, Brazylii i Indonezji aplikację Reeso, na której użytkownicy mogli słuchać muzyki na żądanie. Aplikacja muzyczna Resso ma niektóre z tych samych funkcji opisanych w zgłoszeniu „TikTok Music”, takich jak możliwość tworzenia list odtwarzania, udostępniania utworów w mediach społecznościowych i interakcji ze społecznością aplikacji.
Jeszcze niedawno mogło się wydawać, że tacy giganci jak Spotify, Apple i Amazon są nie do ruszenia i niezmiennie będą zajmować wysokie miejsce w rankingu aplikacji strumieniowania muzyki. Jednak w obliczu pojawienia się takiego potentata jak TikTok, nie jest to już takie pewne.