Netflix omija prowizję Apple'a. W aplikacji jest przycisk do tego
Netflix wprowadził rozwiązanie w swojej aplikacji na iPhone'y, które pozwala ominąć konieczność zapłaty firmie Apple prowizji za dokonanie płatności za subskrypcję przy pomocy sklepu App Store.
Zasady Appla'a dotyczące płatności w aplikacjach dostępnych w sklepie App Store są proste – deweloper musi się podzielić pieniędzmi z gigantem z Cupertino, oddając mu 30% pobranej od użytkownika kwoty. Producent iPhone'ów zapowiedział jednak kilka miesięcy temu, że pozwoli twórcom aplikacji "czytników" dołączyć link do strony internetowej e celu tworzenia kont i zarządzania nimi. Netflix z tego skorzystał i dodał w swojej aplikacji na urządzenia Apple'a przycisk prowadzący do strony netflix.com/join.
Zobacz: Orange: Netflix za darmo na 6 miesięcy
Zobacz: Netflix z reklamami zapowiada się na prawdziwy bieda-Netflix
Przycisk, o którym mowa powyżej, jest widoczny dla niezalogowanych użytkowników w aplikacji Netflix na iPhone'y i iPady. Po jego kliknięciu użytkownik zobaczy długi komunikat ostrzegawczy (tłumaczenie z języka angielskiego):
Wszelkie konta lub zakupy dokonane poza tą aplikacją będą zarządzane przez programistę „Netflix”. Twoje konto App Store, zapisane metody płatności i powiązane funkcje, takie jak zarządzanie subskrypcją i żądania zwrotu pieniędzy, nie będą dostępne. Apple nie ponosi odpowiedzialności za prywatność ani bezpieczeństwo transakcji dokonanych z tym deweloperem.
Osoby, których ten komunikat nie wystraszy, będą mogły dotknąć przycisku kontynuacji, przechodząc w ten sposób do strony rejestracji na platformie Netflix. Tam można utworzyć konto, wybrać odpowiedni plan i wprowadzić informacje potrzebne do realizacji płatności. Cała kwota, jaką zapłacimy, trafi na konto Netflixa, a Apple nie dostanie ani grosza.
Po co to wszystko?
Sprawa z jednym przyciskiem dodanym w aplikacji wydaje się niewielka, jednak dla borykającej się z problemami platformy jest ona bardzo ważna. W 2018 roku Netflix całkowicie usunął możliwość subskrybowania swojej usługi z aplikacji na iPhone'a. Jednocześnie Apple zapewnił, że Netflix nie będzie w stanie skierować potencjalnych subskrybentów bezpośrednio na własną stronę internetową z poziomu aplikacji. Wygląda jednak na to, że tę bitwę firma z Cupertino przegrała.