Instagram chce jeszcze bardziej popsuć wyświetlanie treści

Instagram szykuje zmiany w interfejsie. Nowy algorytm będzie wyświetlał reklamy zamiast postów Twoich znajomych.

Arkadiusz Bała (ArecaS)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Instagram chce jeszcze bardziej popsuć wyświetlanie treści

Instagram szykuje zmiany w interfejsie. Platforma rozpoczęła testy nowej funkcji, w ramach której użytkownicy będą mieli większą kontrolę nad tym, jakie treści będą się im wyświetlały jako sugerowane posty.

Dalsza część tekstu pod wideo
Instagram chce jeszcze bardziej popsuć wyświetlanie treści

Jak to ma wyglądać? Bardzo prosto - każdy użytkownik będzie mógł wybrać listę interesujących go tematów. Dzięki temu algorytm Instagrama będzie wybierał treści, jakie treści danemu użytkownikowi wyświetlić, a jakich nie. Proste i - przynajmniej na pierwszy rzut oka - korzystne dla obydwu stron. Użytkownicy będą widzieli więcej  interesujących treści, a twórcy mają większe szanse dotrzeć do grupy odbiorców, którą faktycznie zainteresują ich zdjęcia i filmy.

Instagram: Sugerowane posty zamiast zdjęć znajomych

Ale żeby nie było zbyt pięknie - jest tu pewien haczyk. Olbrzymi haczyk. O ile do tej pory sugerowane posty były wyświetlane dopiero po przejrzeniu ostatniej aktywności naszych znajomych, teraz jedne i drugie będą ze sobą przeplatane. Jeśli algorytm uzna, że wyświetlenie po raz setny tego samego filmiku z kotami jest ważniejsze, niż nowe zdjęcie obserwowanego przez nas fotografa, to pokaże go nam w pierwszej kolejności.

Dobra wiadomość jest w tym wszystkim taka, że zmiany w interfejsie aplikacji są dopiero na etapie testów. Może się okazać, że projekt albo w ogóle nie wejdzie w życie, albo zostanie mocno zmodyfikowany. Biorąc jednak kierunek, w którym zmierza Instagram - tj. coraz większy nacisk na treści dobierane przez algorytm, zamiast przez samych użytkowników - wydaje się to mało prawdopodobne.