Instagram testuje Reels - edycję wideo w stylu TikToka

Instagram uruchomił dziś nową funkcję o nazwie Reels, która ma pomóc serwisowi w odzyskaniu utraconych wpływów w mediach społecznościowych. Nowa, tajna broń wycelowana jest w największego w tej chwili konkurenta Instagramu - czyli chińską aplikację TokTok.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Instagram testuje Reels - edycję wideo w stylu TikToka
Dalsza część tekstu pod wideo

Wprowadzając funkcję Reels, Instagram nie próbuje wyważać otwartych drzwi i dość wiernie wzoruje się na azjatyckiej konkurencji. Analogicznie jak w TokToku, nowe rozwiązanie umożliwi użytkownikom tworzenie 15-sekundowych filmów z muzyką. Twórcy na Instagramie będą mogli również dostosować prędkość własnych nagrań i wykorzystać dźwięki pochodzące z filmów innych osób - wyszukiwane na podstawie hasztagów lub wybrane z najpopularniejszych. Nie zabrakło też opcji dodawania napisów i dodatkowych efektów specjalnych. Po zakończeniu edycji całość może być udostępniona w Instagram Stories. Najpopularniejsze klipy prezentowane będą w nowej, oddzielnej sekcji Reels.

Nowe narzędzie jest już dostępne w Instagramie zarówno dla iOS, jak i na Androida. Na razie jednak tylko w Brazylii (pod nazwą „Cenas”, czyli „Sceny”), gdzie pomysłodawcy Reels będą mogli zaobserwować, jak nowość sprawdza się w praktyce. Dlaczego akurat w Brazylii? Według Robby’ego Steina, jednego z menedżerów w Instagramie, firma zdecydowała się na wprowadzenie tej funkcji w Brazylii, ponieważ kraj ten ma „dużą populację na Instagramie, głęboką kulturę muzyczną i rozwijającą się społeczność twórców”. Start nowego narzędzia w Brazylii ma jeszcze jedno uzasadnienie - tam chiński TikTok nie jest tak popularny, jak w innych częściach świata, chociażby w Polsce.