Cyberpunk 2077 ze wsparcie dla DLSS 3. Wzrost wydajności jest ogromny
Najnowsza aktualizacja Cyberpunk 2077 dodaje do gry obsługę techniki DLSS 3. Posiadacze kart GeForce RTX 40 mogą liczyć na pokaźny wzrost płynności.

Gra Cyberpunk 2077 doczekała się kolejnej aktualizacji. Tym razem twórcy z CD Projekt RED, we współpracy z NVIDIĄ, dodali do produkcji obsługę najnowszej techniki DLSS 3, z której skorzystać mogą posiadacze kart GeForce RTX 40. Po jej włączeniu znacząco rośnie liczba wyświetlanych klatek na sekundę bez zauważalnego wpływu na jakość obrazu (w zależności od ustawień).
DLSS 3 w Cyberpunk 2077
DLSS to technika skalowania obrazu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Algorytmy uczą się, jak z obrazu o niższej rozdzielczości wygenerować obraz o wyższej rozdzielczości bez negatywnego wpływu na jego jakość. Wiele testów pokazuje, że grafika w grze z uruchomionym DLSS nie tylko nie jest gorsza, a momentami potrafi być nawet lepsza i ostrzejsza niż w obrazie natywnym.



Granie w Cyberpunk 2077 z napędzaną sztuczną inteligencją techniką NVIDIA DLSS 3 to najlepszy sposób na uzyskanie zachwycającej oprawy wizualnej, jaką oferuje ta gra. Technika ta pomaga nam wykonać krok w kierunku połączenia nieograniczonej wierności grafiki z wyjątkową wydajnością.
- mówi Jakub Knapik, Global Art Director w CD Projekt RED
Wraz z premierą kart graficznych GeForce RTX 40 NVIDIA wprowadziła nową wersję DLSS 3. Wprowadza ona kilka dodatkowych rozwiązań, dzięki którym generowany przez algorytmy obraz ma jeszcze lepszą jakość, a wzrost wydajności jest jeszcze wyższy. Dzieje się tak między innymi dzięki temu, że nowa wersja DLSS potrafi brać pod uwagę nie tylko poprzednią klatkę obrazu, ale także aktualną, a do tego pobiera dane bezpośrednio z silnika gry.
Od teraz z DLSS 3 możecie skorzystać również w Cyberpunk 2077. Już kilka tygodni temu mieliśmy dostęp do niepublicznej wersji gry z już dostępną techniką i przetestowaliśmy wzrost wydajności. Różnice są ogromne. Grafika GeForce RTX 4090 z włączonym DLSS 3 generuje niemal dwa razy więcej klatek na sekundę niż przy obrazie natywnym (na presecie "wydajność"). Doskonale widać to na naszym powyższym wykresie.
Dodatkowo wsparcie dla DLSS 3 otrzymała inna, polska gra — Dying Light 2.