FindAir został zwycięzcą organizowanego przez UPC Polska programu Digital Imagination Challenge. Firma wprowadza na rynek inteligentne rozwiązania wpierające astmatyków. FindAir został zwycięzcą organizowanego przez UPC Polska programu Digital Imagination Challenge. Firma wprowadza na rynek inteligentne rozwiązania wpierające astmatyków. Jednym z nich jest FindAir ONE, czyli inteligentna nakładka na standardowy inhalator do astmy, dzięki której chory ma możliwość monitorować postęp swojej choroby. Ponadto urządzenie uczy identyfikować przyczyny ataków, ostrzega o nadciągających zagrożeniach oraz mapuje rejony miast zagrażające chorym. Celem Digital Imagination Challenge jest wybór najlepszych innowacji technologicznych odpowiadających na najważniejsze wyzwania społeczne w Polsce. Jury, złożone z przedstawicieli środowiska naukowego, biznesu i technologii oraz startupów, w nadesłanych do programu pracach, oceniało przede wszystkim pozytywny wpływ społeczny rozwiązania, ale również jego gotowość do wdrożenia oraz wykorzystaną przy jego tworzeniu technologię. Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge odebrał czek na 40 tys. zł. Na podium znaleźni się także Nexbio oraz AudioMovie, którym wręczono odpowiednio 20 tys. zł i 10 tys. zł. Jury zdecydowało także o przyznaniu nagrody specjalnej dla Virtual Dream - rozwiązaniu, które bazuje na technologii Virtual Reality i dedykowane jest najmłodszym pacjentom szpitali onkologicznych. Wszyscy laureaci otrzymali dodatkowo sesje mentoringowe z ekspertami oraz promocję swoich rozwiązań w mediach. Program rozpoczął się wiosną br. od ogólnopolskiej debaty, którą w sieci śledziło ponad 700 000 osób. To właśnie internauci ostatecznie zdecydowali, że Digital Imagination będzie poszukiwać odpowiedzi na wyzwania społeczne związane z wyborem ścieżki kariery, smart living oraz monitorowaniem stanu zdrowia. W listopadzie, spośród ponad 50 nadesłanych rozwiązań, jury wybrało sześciu finalistów - AudioMovie, Mobilne Laboratorium Analiz DNA Nexbio, Kodologię, StethoMe, Inteligentne Inhalatory FindAir oraz Cycle - którzy wzięli udział w całodniowym warsztacie rozwojowym. Pracowali wówczas nad prezentacją swojego rozwiązania przed grudniowym finałem programu w Warszawie.