„Bohemian Rhapsody” z miliardem odtworzeń na YouTube. Konkurs dla fanów Queen

Doskonale znany i popularny teledysk zespołu Queen do utworu „Bohemian Rhapsody” osiągnął miliard odsłon na YouTube i stał się tym samym pierwszym filmem sprzed 1990 roku, któremu udało się tego dokonać.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
4
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
„Bohemian Rhapsody” z miliardem odtworzeń na YouTube. Konkurs dla fanów Queen
Dalsza część tekstu pod wideo

Teledysk nakręcony w 1975 roku do singla grupy Queen jest uznawany za pierwsze w historii wideo promujące utwór muzyczny. Dziś, ponad czterdzieści lat po jego stworzeniu, nadal jest chętnie słuchany i oglądany przez  fanów na całym świecie. 

Aby uczcić przekroczenie miliarda odsłon, YouTube zamieścił właśnie zremasterowaną wersję wideo do „Bohemian Rhapsody”. Teledysk jest dostępny na oficjalnym kanale zespołu Queen. Fani mogą teraz oglądać to historyczne nagranie w całej jego okazałości, w najwyżej jakości obrazu i dźwięku.

Z okazji tego osiągnięcia, zespół Queen - we współpracy z YouTube Music, Universal Music Group i Hollywood Records - ogłosił również uruchomienie kampanii „You Are The Champions”. Wielbiciele grupy będą mogli powalczyć o główne role w trzech nowych teledyskach do najbardziej znanych  utworów zespołu, które w całości zostaną stworzone przez użytkowników. Kampania rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu. 

Podczas realizacji tego projektu muzycy, wokaliści i instrumentaliści będą mogli wystąpić w „Bohemian Rhapsody”, a tancerze – zaprezentować swoją własną interpretację „Don’t stop me now”. Artyści wizualni otrzymają z kolei szansę zaprojektowania dowolnego słowa lub frazy z tekstu „A Kind of Magic”.

Aby dowiedzieć się więcej, fani mogą odwiedzić stronę YouAreTheChampions.com, na której już wkrótce będzie można dodać swoje zgłoszenia. Gotowe filmy zostaną opublikowane jeszcze w tym roku na oficjalnym kanale zespołu.