Blue Media zmienia się w Autopay

Firma Blue Media ogłosiła rozpoczęcie procesu rebrandingu do nowej marki parasolowej Autopay. Spółka zamierza rozwijać nowe produkty oraz ma ambicje stać się czołową europejską firmą technologiczną.

Marian Szutiak (msnet)
3
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Blue Media zmienia się w Autopay

Blue Media istnieje od 1999 roku. W tym czasie firma zrealizowała wiele projektów zmieniających rynki. Jako pierwsza w Polsce wprowadziła rozwiązania, które dziś wydają się oczywiste: szybkie płatności za rachunki przez Internet (2011), doładowania telefonów komórkowych online (2002), system natychmiastowych przelewów międzybankowych BlueCash (2011) czy płatności automatyczne Autopay za przejazdy na autostradach (2019). To właśnie uruchomienie w 2019 roku aplikacji Autopay, która ułatwiła i przyspieszyła płatności za płatne odcinki autostrad w Polsce, było dla Blue Media przełomowym momentem.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wraz z Autopay do firmy weszła nowa energia, dynamika i pomysły na działanie. Zapragnęliśmy sięgnąć po więcej. Nasza firma zawsze miała wyjątkową startupową energię, byliśmy inicjatorami zmian technologicznych na rynku, ale zawsze pozostawaliśmy w pewnym sensie w tle, jako zaufany i sprawdzony partner dla biznesu, który zapewnia bezpieczeństwo płatności klientów. Teraz chcemy, by nasi użytkownicy bliżej nas poznali, nasze wartości i markę.

– powiedział Andrzej Antoń, współzałożyciel oraz CEO Blue Media

Zmiany, które wprowadza rebranding, będą przebiegały stopniowo, aby przyzwyczaić otoczenie biznesowe i dotychczasowych klientów do nowej marki. W pierwszym kroku Autopay zaprezentuje nowe logo, identyfikację wizualną i misję marki parasolowej.

Blue Media zmienia się w Autopay

Jako Autopay skupiamy się na dostarczeniu wyjątkowego doświadczenia związanego z płatnościami. Za cel przyjęliśmy usuwanie barier, które stoją na drodze realizacji planów naszych klientów - czy to w procesie płatności za zakupy czy w czasie podróży. Stawiamy na inteligentną technologię: wygodną, intuicyjną i zautomatyzowaną.

– dodał Andrzej Antoń

W 2022 roku za pośrednictwem produktów Blue Media dokonano około 600 mln transakcji. Obrót na usługach wyniósł ponad 40 mld zł, co statystycznie oznacza, że płatności online Blue Media obsłużyły zakupy i przepływy statystycznego Polaka (np. płatności za rachunki) na kwotę ponad 1000 zł. Z usług Blue Media korzysta 35 tysięcy firm, a każdego miesiąca płatności online Blue Media używa 10 mln osób. Tylko w samej aplikacji Autopay zarejestrowanych jest już prawie 2 mln użytkowników.

Pod koniec 2021 roku firma nawiązała partnerstwo z Pollen Street Capital. Londyński inwestor, działający w sektorze usług finansowych i biznesowych, nabył mniejszościowy pakiet i zasilił spółkę międzynarodowym know-how, wzmacniając tym samym plany ekspansji na zagraniczne rynki.

Jesteśmy stosunkowo niewielką firmą - aktualnie nasz zespół to około 300 osób - a zarządzamy naprawdę dużym biznesem. Chcemy przekształcić się w międzynarodową firmę technologiczną, która z czasem zadebiutuje na jednej z giełd. Niekoniecznie w Polsce.

– podsumował Andrzej Antoń

Docelowo pod nową marką parasolową Autopay działać będą: Blue Media, Autopay Mobility oraz niemiecka spółka Autopay GmbH.