DAJ CYNK

ING udostępnia „prośbę o przelew” w ramach płatności BLIK

Marian Szutiak

Konta

ING prośba o przelew BLIK

ING Bank Śląski udostępnił usługę Prośba o przelew w ramach płatności BLIK, która daje użytkownikom aplikacji Moje ING mobile możliwość wysyłania oraz odbierania prośby o przelanie pieniędzy. Odbiorca prośby może ją zaakceptować, co powoduje natychmiastowe przekazanie pieniędzy do jej nadawcy. Otrzymaną prośbę można także odrzucić, albo nie robić z nią nic. Prośba o przelew wygasa po 72 godzinach.

Dalsza część tekstu pod wideo
 

W ramach prośby o przelew bank ING wprowadził podział rachunku, który ułatwia proces rozliczania się ze wspólnych zakupów. Użytkownik będzie mógł wybrać grupę kontaktów i dzielić rachunek po równo lub dostosowywać kwoty do poszczególnych odbiorców. Nadawca podziału będzie mógł w wyliczeniach uwzględnić także siebie.

Usługi "Prośba o przelew" i "Podział rachunku" są darmowe i dostępne w aplikacji Moje ING mobile razem z Przelewami na telefon BLIK. W jednym dniu użytkownik może wysłać maksymalnie 30 próśb o przelew na łączną kwotę 1500 zł. Pojedyncza prośba może być na kwotę do 500 zł.

Zobacz: Operator systemu BLIK otrzymał zgodę na wprowadzenie usługi „prośba o przelew na telefon”
Zobacz: mBank wprowadził usługę „prośba o przelew na telefon” w BLIK

Aby korzystać z usługi, użytkownik musi w aplikacji mieć aktywnego BLIKA  i wyrazić zgodę na dostęp do kontaktów. Prośba o przelew działa, gdy kontem do BLIKA jest osobisty rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy lub firmowy rachunek bieżący w złotówkach. Prośby o przelew BLIK można wysyłać do osób, które mają BLIKA i konto w banku, który także oferuje tę usługę. Z tymi samymi osobami można podzielić rachunek.

Obie usługi można w każdej chwili wyłączyć. Wystarczy przejść do szczegółów BLIKA i wybrać opcję "Nie chcę z tego korzystać" przy "Prośba o przelew i podział rachunku".

Prośba o przelew – czyli nowy trend na rynku płatności

Nowa usługa udostępniania w ramach funkcji BLIKA jest w całości realizowana w ekosystemie bankowym, wyłącznie po zalogowaniu do aplikacji mobilnej. Nie ma możliwości wysłania prośby do osób, które nie korzystają z usługi "Przelew na telefon BLIK". Ma to zagwarantować, że pieniądze przelewamy wyłącznie do znanej nam osoby, której tożsamość została zweryfikowana przez bank.

- Banki i instytucje płatnicze na całym świecie dostrzegają coraz większe zainteresowanie usługami typu „Request for payment”. Wprowadzenie Prośby o przelew jako dodatkowej funkcji przelewu na telefon BLIK zmienia sposób, w jaki będziemy oddawać sobie pieniądze, to rozwiązanie wygodne, proste i bardzo bezpieczne.

- powiedział Marcin Waldowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze systemu BLIK

Zobacz: W Orange Flex można płacić BLIKIEM
Zobacz: Płatności BLIK dostępne w Cinkciarz.pl

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: ING