DAJ CYNK

Klienci Poczty Polskiej wybierają płatności bezgotówkowe

Marian Szutiak

Płatności bezgotówkowe

Poczta Polska płatności bezgotówkowe

Poczta Polska podzieliła się informacjami na temat tego, w jaki sposób jej klienci płacą za różne usługi. Okazuje się, że coraz większym zainteresowaniem cieszą się płatności bezgotówkowe. Na przykład liczba transakcji dokonanych BLIKIEM wrosła o 123% w stosunku do sytuacji sprzed roku.

Wzrost płatności bezgotówkowych i zwiększenie zainteresowania aplikacją mobilną Autopay to tendencje, jakie w ostatnich miesiącach zaobserwowała Poczta Polska. Spółka w coraz szerszym zakresie umożliwia klientom korzystanie z usług pocztowych, finansowych i ubezpieczeniowych w sposób mobilny.  Największy pod względem liczby płatności kartą wzrost miesiąc do miesiąca nastąpił w marcu tego roku. Zauważalne jest  większe zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi za przesyłki pobraniowe u kurierów Poczty Polskiej, gdzie odnotowano wzrost liczby wykonanych płatności kartą o ponad 118% w porównaniu do 2019 roku.

Zobacz: Mobilny Bankowiec: listonosz Poczty Polskie przyniesie list i zaoferuje kredyt Banku Pocztowego
Zobacz: Promocja Mastercard, Banku Pocztowego i Caritas Polska w programie Bezcenne Chwile

Klienci Banku Pocztowego mogą płacić zbliżeniowo, korzystając z usług Garmin Pay, Google PayApple Pay. Grupa Poczty Polskiej oferuje bankową aplikację mobilną, będącą odpowiedzią Banku Pocztowego na oczekiwania klientów w zakresie cyfrowej ich obsługi. Aplikacja EnveloBank powstała w 2017 roku, jednak w okresie pandemii wprowadzono dodatkowe udogodnienia dla klientów, na przykład posiadaczom iPhone’ów udostępniono autoryzację za pomocą technologii FaceID, czyli możliwości logowania i zatwierdzania przelewów poprzez biometryczne rozpoznawanie twarzy klienta.

– Korzystanie z rozwiązań cyfrowych coraz bardziej interesuje klientów, a my, wychodząc naprzeciw tym potrzebom, proponujemy rozwiązanie proste i zarazem przyjazne użytkownikom. Liczymy, że zapewnią nam one zadowalające rezultaty biznesowe. Płatności bezgotówkowe są wygodne i bezpieczne, zachęcamy naszych klientów do tej formy zapłaty, oferując cały wachlarz możliwości – od karty płatniczej po coraz popularniejszego BLIKA.

– powiedział Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej

Pandemia koronawirusa przyspieszyła transformację cyfrową wielu sektorów gospodarki, administracji, służby zdrowia i szkolnictwa. Wiele zmian zaszło także na rynkach, na których działa Poczta Polska. Spółka konsekwentnie przygotowuje się do pełnienia funkcji narodowego operatora cyfrowego. Celem jest zapewnienie klientom świadczenia jak największej liczby usług, z których będą mogli korzystać bez wychodzenia z domu. Będą mogli odebrać urzędowe pisma, przesłać do wybranych instytucji dokumenty lub załatwić jakąś urzędową sprawę.

– Jesteśmy spółką Skarbu Państwa i zarazem operatorem wyznaczonym, któremu Państwo powierzyło szereg zadań i ufa, że zostaną one zrealizowane. W wielu państwach europejskich to właśnie operatorzy pocztowi stali się partnerami administracji we wdrażaniu usług cyfrowych. Tak samo dzieje się w Polsce. za nami przemawia doświadczenie, zaufanie i bezpieczeństwo. Poczta i Bank Pocztowy zawsze były i są blisko Polaków, to zaufanie i bliskość jest naszym atutem, który chcemy wykorzystać, właśnie teraz, kiedy wiele banków zamyka swoje oddziały.

– dodał Tomasz Zdzikot

Zobacz: Revolut Business ma już 500 tysięcy kont firmowych, wprowadza tryb ciemny i nowe usługi dla przedsiębiorców
Zobacz: W PKO BP nowe karty z herbami piłkarskich drużyn Ekstraklasy

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Poczta Polska