Bank Pocztowy wprowadza płatności BLIK
Klienci Banku Pocztowego korzystający z aplikacji mobilnej EnveloBank uzyskali dostęp do systemu płatności mobilnych BLIK.

Od momentu udostępnienia płatności BLIK klienci Banku Pocztowego mogą korzystać z 3 rodzajów usług – płatności w Internecie, płatności w sklepach oraz wypłat z bankomatów. W przyszłości usługa będzie jednak rozwijana o kolejne rozwiązania, które umożliwia BLIK, jak na przykład przelewy na telefon.



By zacząć płacić za pomocą systemu BLIK wystarczy mieć zainstalowaną aplikację mobilną EnveloBanku i dostęp do Internetu, (najnowszą wersję aplikacji można pobrać ze sklepu z aplikacjami lub zaktualizować aplikację obecnie posiadaną na urządzeniu). Bez żadnych dodatkowych czynności klienci uzyskają dostęp do płatności BLIK. Każda płatność przebiega w ten sam sposób: klient generuje 6-cyfrowy kod, przepisuje go w odpowiednie miejsce – na stronę www sklepu, terminal w sklepie stacjonarnym, ekran bankomatu – a następnie akceptuje w aplikacji mobilnej.
W ciągu zaledwie ostatniego roku Bank Pocztowy istotnie rozwinął funkcje dostępne z poziomu swojej aplikacji mobilnej EnveloBank. Poza udostępnionym właśnie Blikiem są to także płatności mobilne Apple Pay, Google Pay i Garmin Pay, rozwiązania pozwalające na wykorzystanie biometrii w bankowości, jak logowanie do aplikacji mobilnej czy autoryzacja przelewów z wykorzystaniem odcisku palca lub Face ID (biometrycznego rozpoznania twarzy Klienta), czy w końcu wprowadzona przed wakacjami usługa Autopay, umożliwiająca posiadaczom aplikacji Banku Pocztowego automatyczną płatność i tym samym uniknięcie stania w korkach przy autostradowych bramkach.