Atak na pieniądze Polaków. Zagrożeni klienci PKO BP
Klienci PKO BP muszą mieć się na baczności. Cyberprzestępcy zastawili na nich pułapkę. Chwila nieuwagi i możesz mieć spore problemy finansowe.

Oszuści ponownie wzięli na celownik klientów PKO BP. Nie powinno to dziwić, bo jest to największy bank w Polsce zarówno pod kątem liczby klientów, jak i wysokości aktywów. Tym razem cyberprzestępcy próbują złapać Polaków w pułapkę za sprawą fałszywych wiadomości e-mail.
Atak na klientów PKO BP
Na skrzynki e-mailowe Polaków, prawdopodobnie w sposób losowy (z nadzieją, że akurat wiadomość trafi do klienta PKO BP) rozsyłane są informacje o rzekomym zaksięgowanym zwrocie pieniędzy. W e-mailu znajduje się komunikat, z którego wynika, że aby otrzymać pieniądze, konieczne jest zatwierdzenie transakcji. Mamy to zrobić po przesłanym linkiem.



W wiadomości można zobaczyć komunikat o otrzymaniu zwrotu środków na konto bankowe. Informuje o tym tytuł „Na Twoje konto został zaksięgowany zwrot pieniędzy”, w treści pojawia się polecenie akceptacji rzekomego zwrotu, żeby mógł on wpłynąć na konto bankowe. Można jednak zauważyć, że wiadomość została wysłana z przypadkowego adresu, który nie ma związku z PKO BP, jest to nieznana domena.
W rzeczywistości nieświadome osoby, chcące dostać pieniądze, o których mowa w wiadomości, przechodzą na sfałszowaną stronę internetową. Ta ma na celu wykraść nasze dane logowania i przekazać je oszustwom. Stąd już prosta i przede wszystkim krótka droga do utraty wszystkich oszczędności.
Pamiętaj, aby zawsze sprawdzić nadawcę wiadomości, a także adres strony internetowej, na którą jesteś przekierowywany. Jeśli masz wątpliwości co do autentyczności wiadomości, najlepiej skontaktować się z infolinią banku.