PKO BP z ważnym komunikatem dla wszystkich. Chodzi o Święta

PKO BP wydał ważny komunikat dla wszystkich swoich klientów. Warto się z nim zapoznać, bo dotyczy Świąt oraz bezpieczeństwa.

Damian Jaroszewski (NeR1o)
2
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
PKO BP z ważnym komunikatem dla wszystkich. Chodzi o Święta

PKO BP, jak największy bank w Polsce, ma szczególnie dużą odpowiedzialność za finanse Polaków. Jednak o ile instytucja finansowa może zrobić wiele, aby uchronić swoich klientów, tak zawsze najsłabszym ogniwem w łańcuchu będzie człowiek. Właśnie dlatego PKO BP wydał komunikat, z którym powinien zapoznać się każdy konsument. Chodzi o bezpieczeństwo i zbliżające się Święta Bożego Narodzenia.

Dalsza część tekstu pod wideo

PKO BP ostrzega

PKO BP wydał komunikat, w którym ostrzega swoich klientów przed wzmożoną działalnością internetowych oszustów, szczególnie przed Świętami Bożego Narodzenia. Bank wymienia kilka sytuacji, które powinny budzić nasze podejrzenia. To między innymi:

  • Prośby o potwierdzenie danych osobowych, logowania lub aktualizację aplikacji
  • Informacje o rzekomych problemach z kontem, płatnościami
  • Sygnały, że Twoje pieniądze są zagrożone
  • Linki do stron imitujących bankowość elektroniczną
  • Oferty szybkich nagród, premii świątecznych czy zwrotów pieniędzy

Co powinniśmy w takiej sytuacji zrobić? Przede wszystkim nie panikować i nie działać pochopnie. Następnie należy upewnić się, że wiadomości, telefon czy różnego rodzaju komunikaty pochodzą od PKO BP. W tym celu warto skontaktować się z infolinią banku pod numerem 800 302 302. Jeśli nie mamy co do tego pewności, to najlepiej natychmiast się rozłączyć lub usunąć wiadomość.

Poza tym PKO Bank Polski przypomina o jeszcze kilku kwestiach, które uchronią nas przed staniem się ofiarą cyberprzestępców:

  • Nikomu nie udostępniaj swoich poufnych danych. Weryfikuj, gdzie podajesz loginy, hasła, nr PESEL, dane kart i nr CVV2/CVC2 lub kody BLIK
  • Zachowaj ostrożność, jeśli wiadomość wzbudzi Twoje podejrzenia. Nie otwieraj plików, nie klikaj w linki i nie instaluj żadnych dodatkowych aplikacji
  • Sprawdzaj e-maile, SMS-y i połączenia telefoniczne. Nie zakładaj, że widoczna nazwa nadawcy jest prawdziwa. Oszuści potrafią podrobić numer telefonu, który wyświetla się na Twoim ekranie. W aplikacji IKO możesz zweryfikować, czy dzwoni do Ciebie pracownik banku – sprawdź jak
  • Loguj się do banku poprzez stronę https://www.ipko.pl/. Możesz też kliknąć Zaloguj się na stronie https://www.pkobp.pl/
  • Nie używaj wyszukiwarek internetowych (Google, Yahoo, Bing i inne), aby znaleźć stronę logowania. Znalezione odpowiedzi mogą odsyłać do nieprawidłowych lub fałszywych stron