Bank PKO BP ostrzega swoich klientów przed groźnymi działaniami cyberprzestępców. Jeżeli dostaniesz takiego maila, koniecznie to zgłoś.
Cyberprzestępcy często biorą na cel klientów dużych instytucji bankowych, finansowych, usługowych, czy rządowych. W ten sposób wysyłając do Polaków masowo wiadomości e-mail i SMS mają większą szansę, że trafią na osoby korzystające z usług podmiotu, pod który aktualnie się podszywają. Tym razem ich atak wycelowany został w klientów dużego banku.
Jak informuje PKO BP, cyberprzestępcy prowadzą dwie równoległe kampanie phishingowe, których ofiarami mogą paść klienci banku. Internauci mogą być adresatami fałszywych wiadomości e-mail o tytule "Bank-Polski: WERYFIKACJA KONTA" z adresu iPko
Druga kampania opiera się na wiadomościach pod tytułem "Wymagane działanie — Twoja karta jest tymczasowo wstrzymana". Tutaj PKO BP zaznacza, że nadawca może być różny i za przykład podają adres PKO Bank Polski
PKO BP zaznacza jednocześnie, że nie jest autorem żadnych z tych wiadomości.
Zobacz: Bankomaty zaleją ulice polskich miast. Tyle że na chwilę
Zobacz: ComperiaRaty: 15 minut i masz kredyt w Santander Consumer Bank
Źródło zdjęć: Telepolis (Lech Okoń)
Źródło tekstu: PKO BP