DAJ CYNK

Pułapka na Polaka. Zagrożeni klienci PKO BP

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Bezpieczeństwo

Bank PKO BP ostrzega swoich klientów przed groźnymi działaniami cyberprzestępców. Jeżeli dostaniesz takiego maila, koniecznie to zgłoś.

Dalsza część tekstu pod wideo
 

Cyberprzestępcy często biorą na cel klientów dużych instytucji bankowych, finansowych, usługowych, czy rządowych. W ten sposób wysyłając do Polaków masowo wiadomości e-mail i SMS mają większą szansę, że trafią na osoby korzystające z usług podmiotu, pod który aktualnie się podszywają. Tym razem ich atak wycelowany został w klientów dużego banku.

PKO BP ostrzega swoich klientów przed fałszywymi wiadomościami.

Jak informuje PKO BP, cyberprzestępcy prowadzą dwie równoległe kampanie phishingowe, których ofiarami mogą paść klienci banku. Internauci mogą być adresatami fałszywych wiadomości e-mail o tytule "Bank-Polski: WERYFIKACJA KONTA" z adresu iPko . W treści znajdziemy informację o wszczęciu dochodzenia dotyczącego konta. Oszuści pod pretekstem zabezpieczenia konta zachęcają do potwierdzenia danych i kliknięcia linku przekierowującego do strony phishingowej, wyłudzającej dane logowania do iPKO.

Druga kampania opiera się na wiadomościach pod tytułem "Wymagane działanie — Twoja karta jest tymczasowo wstrzymana". Tutaj PKO BP zaznacza, że nadawca może być różny i za przykład podają adres PKO Bank Polski . W treści maila jest link przekierowujący do strony phishingowej, wyłudzającej dane logowania do iPKO.

PKO BP zaznacza jednocześnie, że nie jest autorem żadnych z tych wiadomości.

Zobacz: Bankomaty zaleją ulice polskich miast. Tyle że na chwilę
Zobacz: ComperiaRaty: 15 minut i masz kredyt w Santander Consumer Bank

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Telepolis (Lech Okoń)

Źródło tekstu: PKO BP