Oszustwa na pracownika banku to prawdziwa plaga. Kolejną instytucją finansową, która stworzyła dodatkowy mechanizm chroniący przed takim zagrożeniem jest Nest Bank. W jego aplikacji działa już push bezpieczeństwa.
Wykorzystanie bramek internetowych pozwala oszustom podszywać się pod prawdziwe, oficjalne numery telefonów różnych firm i instytucji, a najczęściej na celownik brane są banki. Nieświadomy niczego klient jest przekonany, że rozmawia z prawdziwym konsultantem, gdy w rzeczywiści z drugiej strony linii czai się oszust podstępem wykradający dane osobowe i dostępowe.
Klienci Nest Banku mogą już weryfikować pracowników banku za pomocą aplikacji mobilnej. Rozwiązanie ma zwiększyć poczucie bezpieczeństwa klientów oraz ograniczyć próby wyłudzeń i oszustw.
Push Bezpieczeństwa umożliwia klientom Nest Banku błyskawiczną weryfikację dzwoniącego pracownika banku. Na prośbę klienta, podczas rozmowy telefonicznej, pracownik może wysłać powiadomienie push w aplikacji mobilnej Nest Banku i potwierdzić tym samym swoją tożsamość.
Działa to w obie strony. Konsultant również może skorzystać z tej funkcji i podczas rozmowy wysłać klientowi powiadomienie push, aby zweryfikować jego tożsamość. Dzięki temu, klient ma możliwość potwierdzenia swoich danych bez ujawniania ich przez telefon.
Nest Bank zachwala, że wprowadzona przez niego mobilna weryfikacja w aplikacji jest szybka, wygodna, bezpieczniejsza i bardziej efektywna – zarówno dla klientów, jak i konsultantów. Ogranicza potencjalne zagrożenia i zwiększa bezpieczeństwo podczas rozmowy.
Wykorzystanie nowej funkcji jest bardzo proste:
Zobacz: Nest Bank dodaje użyteczną nowość. Przyda się podczas wakacji
Zobacz: Nest Bank ma nowy sposób na zakupy. Wystarczą sekundy
Źródło zdjęć: Nest Bank
Źródło tekstu: Nest Bank